گوناگون

تأمين نيازهاي مادي مردم جامعه همانند معنويات آنها اهميت دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله حبيب الله مهمان نواز روز دوشنبه در ديدار با مديركل و مسؤولان اداره كل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي كه به مناسبت دهم تيرماه، روز صنعت و معدن برگزار شد، با قدرداني از تلاش هاي انجام شده در راستاي رفع مشكلات اقتصادي مردم، اظهار داشت: نقش ميزان و نحوه فعاليت مديران و متوليان عرصه صنعت و معدن و نيز مديران واحدهاي توليدي در رفاه مردم نظام اسلامي غيرقابل انكار است.

وي با بيان اين كه اين مسؤولان وظيفه دارند نيازهاي مادي و رفاهي مردم را فراهم كنند، افزود: دين مبين اسلام در كنار توصيه به كسب فضائل اخلاقي و اندوخته هاي معنوي به كسب رفاه مادي و بهبود اوضاع زندگي مسلمانان نيز تأكيد مي كند.

آيت الله مهمان نواز از متوليان عرصه صنعت و معدن خواست تا با فعاليت بيش از پيش خود زمينه رفاه جامعه اسلامي را فراهم كنند چرا كه در نظام اسلامي همان گونه كه تلاش براي ارتقاي معنويات افراد مهم است، تأمين نيازهاي مادي جامعه نيز داراي اهميت است.

وي همچنين از مسؤولان ارشد استان خراسان شمالي و دولت مردان خواست تا با همدلي و وفاق براي اتمام طرح هاي نيمه تمام صنعتي و توليدي در اين استان اقدام كنند.

امام جمعه سابق بجنورد در اين زمينه اظهار داشت: نيمه تمام ماندن واحدهاي توليدي و صنعتي علاوه بر اين كه سرمايه كلاني را براي مدت ها بلااستفاده قرار مي دهد؛ سبب محروم شدن مردم از خدمات و دستاوردهاي آن واحد توليدي و صنعتي شده و در نهايت نيز هزينه راه اندازي واحد مزبور را گاه تا چندبرابر افزايش مي دهد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان خطاب به مديران و مسؤولان از آنها خواست تا در اين ماه به طور ويژه اسباب رفاه مردم روزه دار را فراهم كنند تا خداي نكرده مردم روزه دار براي تأمين مايحتاج زندگي خود دچار مشكل نشوند.

آيت الله مهمان نواز ماه رمضان را ماه ميهماني خداوند و فرصتي ارزنده براي انسان سازي توصيف كرد و گفت: اين ماه فضيلت هاي كلاني دارد و همه بايد سعي كنيم از آن نهايت استفاده را ببريم.

به گفته وي ماه رمضان سفره پرخير و بركتي است كه از سوي باري تعالي براي بندگان پهن شده و همه مي توانند در اين ماه به اندازه اشتها و عطش خود از آن بهره گيرند.

نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري افزود: بايد در اين ماه اشتهاي معنوي خود را براي بهره بردن از اين سفره الهي افزايش دهيم چرا كه در اين ماه رحمت خداوند بيش از ماه هاي ديگر شامل حال بندگان مي شود.

وي ماه رمضان را ماه سازنده روح و روان انسان ها دانست و با تأكيد بر ارتباط بيشتر با قرآن در اين ماه، گفت: ارتباط بيشتر با قرآن كريم در ماه مبارك رمضان معنويت ويژه اي را به انسان ها مي دهد آنها را براي تقرب بيشتر به درگاه الهي آماده مي كند.

آيت الله مهمان نواز تصريح كرد: بايد در اين ماه پرخير و بركت با برنامه ريزي مناسب و استفاده درست از فرصت ها، شخصيت معنوي خود را تقويت كرده و براي ساير ماه هاي سال جسم و جان خود را بيمه كنيم.

در اين ديدار يحيي نيكدل، مديركل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در اين دستگاه در سال گذشته و بهار امسال را ارائه كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا