گوناگون

تاکید استاندار بر تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: زمینه حضور در بازارهای جهانی با تشکیل زنجیره‌های یکپارچه تولید فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در همایش ارتقاء کمیت و کیفیت گوشت مرغ تولیدی با توسعه زنجیره‌های تولید اظهار کرد: در امر تولیدات دامی از نظر کمیت روز به روز با افزایش تولید مواجه هستیم.

وی ضمن تأکید بر توجه ویژه به بخش صادرات عنوان کرد: تولیدات را به گونه‌ای فرآوری و بسته‌بندی کنیم که در بازارهای جهانی خریدار پیدا کند و در امر صادرات بتوانیم سهم خود را از بازارهای جهانی بدست آوریم.

استاندار مرکزی ضمن تأکید بر موفقیت استان در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، بیان کرد: اگر چه همه تولیدات استان بدون استفاده آنتی‌بیوتیک نیست اما درصدی از بازار را می‌توان با همین تولیدات سبز احیا کرد. علاقه‌مند کردن مردم به مصرف کالای سبز و محصولات ارگانیک نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی افزود: استان مرکزی از نظر کمی در وضعیت مناسبی قرار دارد و این زنجیره تولید به ما کمک خواهد کرد که علاوه بر کمیت محصولات، کیفیت را نیز افزایش دهیم و بتوانیم سهم بیشتری را در بازارهای جهانی پیدا کنیم البته به شرط اینکه مشوق‌های صادراتی را پرداخت کنیم.

به گزارش ایسنا، عباس رجایی نیز در ادامه بر تغییر رویکرد نسبت به فروش محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود: تا زمانی که نگاه فله‌فروشی به تولیدات داریم باید منتظر مشکلات جدی در بخش کشاورزی باشیم.

احمد رضا قلمی، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان مرکزی در این همایش گفت: وجود 550 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت حدود 10 میلیون قطعه، در استان فعال است. در صورت تامین نقدینگی و تامین نهاده توان تولید بیش از 70 هزار تن گوشت مرغ در سال وجود دارد.

وی بیان کرد: نوسانات بازار، مشکلات تامین دارو، تهیه واکسن، بیمه و طولانی بودن زمان پرداخت بهای مرغ توسط کشتارگاه‌ها و نبودن حمایت لازم و کافی در زمان پائین بودن قیمت از جمله مشکلاتی است که همواره تولید کنندگان با آن مواجه هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا