گوناگون

تبادل نظر ایران و امارات درباره عراق

معاون وزیرخارجه ایران دردیدار با یک مقام اماراتی بر حمایت ازدولت و ملت عراق در مبارزه همه جانبه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛  حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان در یک سفر منطقه ای، عصر امروز با دکتر انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر مشاور در امور مجلس امارات عربی متحده دیدار و در خصوص مسایل دو جانبه و تحولات منطقه ای به ویژه عراق گفتگو و تبادل نظر کردند.
 
در این ملاقات معاون وزیر خارجه، ضرورت مشارکت همه کشورها در مقابله با پدیده خطرناک تروریسم وافراط گرائی را مورد تاکید قرار داد.  
 
امیرعبداللهیان همچنین نحوه عملیات تروریستی اخیر در عراق را نشان دهنده وجود عناصر خارجی در ورای ان دانسته و از تبدیل این موضوع به یک رویه بین المللی در صورت سکوت کشورها، هشدار داد.  
 
معاون وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح سیاست های کشورمان در عراق بر حفظ تمامیت ارضی، احترام به حاکمیت ملی و پایبندی به قانون اساسی و همچنین نتیجه انتخابات اخیر آن کشور که ناشی از روند سیاسی موجود می باشد تاکید کرد.
 
امیرعبداللهیان افزود:  مردم عراق مخالف تجریه این کشور هستند و ما از مردم عراق و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی آن موکداً حمایت می کنیم.  
 
وی گفت : تاخیر در مبارزه با تروریسم به بهانه تشکیل دولت خطا و فرصت دادن به جنگ طلبان تلقی می شود و مبارزه با تروریسم به موازات تشکیل دولت برمبنای نتایج انتخابات پارلمانی مورد توجه باید قرار گیرد.
 
دراین دیدار وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز ، گسترش افراط گرائی، خشونت و طائفه گرایی را به ضرر همه کشورهای منطقه دانست و دیدارها و رایزنی مقام های کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی ایران را مهم ترین راه مقابله با تهدیدهای تروریستی دانست.
 
انور قرقاش ضمن تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق، بر اهمیت شکل گیری هر چه سریع تر دولت به منظور فائق آمدن بر بحران جاری و تقویت مبارزه با تروریسم و همچنین طایفی نبودن رویکرد کشور تاکید کرد.  
 
وی گفت : نقش جمهوری اسلامی ایران در تسریع راه حل سیاسی در این کشور بسیار مهم ارزیابی می شود.
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به منظور رایزنی و تبادل نظر درخصوص تحولات منطقه و به ویژه عراق راهی کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.
 
حسین امیرعبداللهیان در این سفر با مقام های بلندپایه سیاسی کویت، عمان و امارات دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
 
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان در این مرحله از سفر خود، به کویت، عمان و امارات می رود و رایزنی درباره تحولات منطقه از جمله اوضاع عراق و سوریه در دستور کار مذاکره این مقام ارشد وزارت امور خارجه با مقامات حوزه خلیج فارس قرار دارد.
 
معاون وزیر خارجه اخیرا با مقامات روسیه پیرامون اوضاع عراق، سوریه و بحرین در مسکو دیدار و رایزنی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا