گوناگون

تجارخوزستانی آمادگی لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز استان بصره عراق را دارند

81214365 5783728

ˈعلیرضا شیخ رباطˈ عصر سه شنبه در دیدار با مسوولان مجلس محلی استان بصره عراق و تجار این کشور در محل بازارچه محلی شلمچه افزود: در استان خوزستان ظرفیت های لازم برای تامین تمامی کالاهای مورد نیاز استان بصره وجود دارد.

وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری بین تجار خوزستان و بصره گفت: تاکنون جلسات بسیاری بین نماینده های بخش خصوصی دو استان برگزار و تفاهمنامه هایی نیز منعقد شده اما به دلایل مختلفی روابط بین تجار دو استان خوزستان و بصره به نحو مطلوب برقرار نشده است.

مشاور و نماینده ویژه استاندار خوزستان در هماهنگی اموربا کشورعراق گفت: در این نشست به دنبال ارایه راهکاری هایی برای افزایش ارتباطات بین بخش خصوصی و تجار دو استان خوزستان و بصره هستیم زیرا این دو استان از لحاظ فرهنگی و اعتقادی اشتراکات بسیاری دارند.

شیخ رباط بیان کرد: با نگاه به آینده مسوولان دو استان باید شرایط لازم برای افزایش ارتباط تجاری بین تجار خوزستان و بصره را فراهم کنند.

وی خواستار تشکیل کارگروهی برای راه اندازی خط آهن شلمچه به بصره شد و بیان داشت: با راه اندازی خط آهن دو استان خرمشهر و بصره میزان مبادلات کالا و صادارت دو استان بیشتر می شود.

نماینده ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در خوزستان با اشاره به ظرفیت های بنادر این استان گفت: بنادر خرمشهر و آبادان این ظرفیت را دارند تا بخشی از مبادلات کالا بین دو استان بصره و خوزستان از طریق این بنادر انجام شود.

شیخ رباط افزود: اتاق های بازرگانی اهواز ،خرمشهر و آبادان آمادگی دارند تا تجار خوزستانی را برای تامین کالا به مسوولان استان بصره معرفی کنند.

در این جلسه مقرر شد که جلسه مشترکی بین نماینده تجار استان های بصره با اتاق های بازرگانی اهواز ،خرمشهر و آبادان برگزار و در آن فهرست کالاهای مورد نیاز استان بصره به تجار خوزستانی ارائه شود.

بر اساس این گزارش در جلسه مزبور بنا شد نماینده های مقیم دو استان بصره و خوزستان برای فعالیت های تجاری و همچنین نماینده تام الاختیار دو استان در بخش زیرساخت ها و رفع مشکلات از سوی دو استان معرفی شوند.

از دیگر تصمیم های این جلسه برگزاری روز اقتصاد بصره و خوزستان در این دو استان بود که مقرر شد در 10 روز آینده جلسات هماهنگی د راین خصوص برگزار شود.

7161/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا