گوناگون

تجمع هیئت های مذهبی اندیمشک در روز تاسوعا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید علیپور ظهر امروز در همایش پیرغلامان حسینی و هیئات مذهبی شهرستان اندیمشک اظهار کرد: هیئتهای مذهبی و ذاکران اهل البیت(ع) جلوداران مقابله با جنگ نرم هستند.

وی بیان کرد: در واقعه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، مهمترین دلیل پیروزی خون بر شمیر در هم آمیخته شدن شور و شعور بود و همه مسئولان هیئتهای مذهبی باید با اقتدا به امام حسین(ع) اینگونه عمل کنند و علاوه بر ایجاد شور حسینی در میان مردم، با دعوت از مبلغان و ائمه جماعات، زمینه بهره مندی عزاداران حسینی را از معارف دینی و قرآنی فراهم سازند.

IMG18080361

حجت الاسلام علیپور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب در دهه اول محرم افزود: امسال همانند سالهای گذشته با اجتماع در میدان مرکزی شهرستان اندیمشک به استقبال ماه محرم می رویم و در روز تاسوعا تمام هیئتهای مذهبی شهرستان در میدان امام خمینی(ره) تجمع خواهند کرد و به صورت یکپارچه به عزاداری و زنده نگه داشتن آرمانهای قیام اباعبدالله الحسین(ع) می پردازیم.

برگزاری باشکوه شام غریبان

وی تصریح کرد: در روز عاشورای حسینی صبح و عصر در سوگ و ماتم آل محمد(ص) می نشینیم و در شب شام غریبان همچون سالهای گذشته در کنار شهدای گلگون کفن اندیمشک تجمع خواهیم کرد و خطبه های امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) قرائت خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در پایان درباره اقامه نماز ظهر عاشورا گفت: تمام جملاتی که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا در نمازشان بیان فرمودند مجموعا ۳۲ جمله بوده است و این در حالی است که طی این مدت، ۳۰ تیر از چلّه کمان به طرف ایشان پرتاب شد. به همین دلیل باید به تاسی از امام حسین(ع) تلاش کنیم که همیشه نمازمان را در اول وقت بخوانیم و در روز عاشورا نیز در چند نقطه از مسیر حرکت هیئتها، با استفاده از مبلغان، نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت اقامه خواهد شد.

مجالس عزاداری فرصتی برای اتحاد شیعیان

در این همایش حجت الاسلام علیرضا حسین پور قائم مقام دانشکده اصول الدین شهرستان دزفول گفت: مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به خصوص حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یک فضایی برای همدلی و وحدت در بین شیعیان است و ما باید با تمام ظرفیت های موجود و روحانیون به نحو احسن استفاده کنیم و به درستی حقیقت عاشورا و قیام امام حسین(ع) را به مردم معرفی کنیم. به همین دلیل نباید تمام مجلس ما معطوف به نوحه و روضه باشد بلکه باید با کمک علما و مبلغان فرهنگ عاشورای حسینی را برای آحاد مردم نهادینه کنیم.

IMG18080464

وی در ادامه بیان کرد: نوکری امام حسین(ع) افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود و ما باید این نعمت را قدر بدانیم و هیئتهای مذهبی بسنده به عزاداری در صبح روز عاشورا نکنند بلکه باید در عصر نیز دارای برنامه باشند و به گفته آیت الله العظمی بهجت(ره) در این روز باید خون گریه کنیم به همین دلیل باید حاجت های مردم را هم در نظر بگیریم و زمینه برآورده شدن این امرمهم را آماده کنیم.

حجت‌الاسلام حسین پور در پایان سخنرانی خود با اشاره به تحولات روز منطقه و حرکات تروریستی گروهک داعش عنوان کرد: ما از سربریده واهمه ای نداریم و همه ما با تاسی گرفتن از نهضت عاشورا قطعا جلوی این ظلم ها را خواهیم گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا