گوناگون

تحريم‌ها براي ملت ايران خير و پيشرفت بدنبال داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد جواد آيت اللهي در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه يزد اظهار داشت: وقتي دشمن ديگر حاضر نشد نيازهاي كشور ما را تامين كند، جوانان غيور ما خود دست به توليد و خلاقيت زدند و نتيجه آن نيز اقتدار ايران در بسياري از حوزه هاست.

وي تصريح كرد: تحريم ها به مردم فشار وارد كرد و تحمل اين فشارها اگرچه سخت بود اما تحمل آن در نهايت خير و بركت براي كشور به دنبال داشت.

امام جمعه موقت يزد بيان كرد: دشمن از راه تحريم نيز به اهداف خود عليه ملت ايران نرسيد و از جنگ نظامي نيز دست خالي بازگشت به همين دليل در ساير حوزه ها سرمايه گذاري كرده است.

رهبري هاي مدبرانه ملت ايران را از مشكلات تحريم نجات داد

وي نقش رهبري را در عبور از بحران هاي جنگ و تحريم بسيار اساسي عنوان كرد و يادآور شد: رهبري هاي مدبرانه امام در دوران جنگ تحميلي و امام راحل و مقام معظم رهبري در دوران تحريم، سبب شد ملت ايران از برهه هاي حساس عبور كنند.

آيت اللهي ادامه داد: ما مشكلات تحريم ها را با هدايت رهبري پشت سر گذاشته ايم و پس از اين نيز مي گذاريم اما معتقديم اين تحريم ها براي ملت ايران خير و پيشرفت به دنبال داشت.

وي تصريح كرد: دشمنان اكنون از جنگ نظامي و تحريم، سرافكنده بيرون آمده اند، دست به جنگ نرم زده اند و تلاش مي كنند مظاهر فساد را در كشور ما علني كنند اما غافل از آنند كه امسال 85 درصد معتكفان در سراسر كشور را جوانان تشكيل دادند.

امام جمعه موقت يزد، از جوانان به عنوان مهمترين سرمايه هاي كشور ياد كرد و اظهار داشت: بايد از اين سرمايه ها براي پيشرفت كشور استفاده كنيم.

غيرت ديني هنوز در بسياري جوانان اين مرز و بوم بيدار است

آيت اللهي تاكيد كرد: با وجود اقدامات دشمن در عادي كردن گناه و علني ساختن مظاهر فساد، هنوز غيرت ديني در بسياري از جوانان اين مرز و بوم بيدار است و اين سرمايه اي بزرگ براي كشور اسلامي به شمار مي رود.

وي با اشاره به وجود برخي مشكلات فرهنگي عنوان كرد: اين مشكلات با بهره مندي از آموزه هاي قرآني قابل رفع است.

آيت اللهي تاكيد كرد: تنها راه برون رفت از مشكلات فرهنگي كه امروز جامعه با آن دست و پنجه نرم مي كند، عمل به دستورات قرآن است.

وي امر به معروف و نهي از منكر را نيز يك وظيفه زباني همگاني دانست و تصريح كرد: نهي از منكر وظيفه همه است و ساير مراتب و رسيدگي به امور آن وظيفه مسئولان است.

آيت اللهي با تاكيد بر ويژگي هاي مسئولان در جامعه بيان كرد: خداوند در قرآن فرموده، كساني كه رياست و قدرت در جامعه به دست آنها سپرده شده است، بايد نسبت به اقامه نماز، پرداخت زكات، امر به معروف و نهي از منكر اهتمام داشته باشند و اينها را در جامعه فراگير كنند زيرا عاقبت كار به دست خداست و اگر به امر خدا عمل كرديم، قدرت پيدا مي كنيم و اگر عمل نشد، خدا اين قدرت را از ما مي گيرد.

وي تصريح كرد: مسئوليتي كه ما در جامعه داريم، جلوگيري از گناه است و اگر اين امر انجام نشد و جوانان پرشور و خداشناس خودشان خواستند از برخي منكرات جلوگيري كنند، ديگر كسي نبايد گلايه كند البته در اين زمينه با هرج و مرج و بي‌قانوني مخالف هستيم.

امام جمعه موقت يزد در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه تاكيد كرد: بايد مراقب باشيم گناه، خواه كوچك خواه بزرگ از ما سر نزند و سعي در ترك گناه داشته باشيم و بايد از گناهاني كه از نظر ما كوچك و حقير است، بپرهيزيم زيرا گناهي كه كوچك شمرده شود، آمرزيده نمي شود.

وي همچنين عنوان كرد: كارها و اعمال نيك خود را نيز نبايد بسيار بشماريم زيرا عمل نيك، با توفيق خداست و ميزان اعمال ما حضرت علي (ع) است و اگر اعمال ما را با اماممان، حضرت علي (ع) بسنجند، اعمال بزرگ ما نيز چيزي نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا