گوناگون

تحول اقتصادی در جامعه نیازمند تغییر نگرش نسبت به مقوله کار است

81205421 5768209

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ˈغلامعلی نعیم آبادیˈ روز سه شنبه در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ کار و اشتغال در کشور ما دچار مشکل است، اظهار داشت: امروز جوانان ایران اسلامی به امید پشت میزنشینی درس می خوانند در حالی که این جوانان باید به فکر تولید و کارآفرینی باشند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای ویژه هرمزگان برای اشتغالزایی و با انتقاد از معضل بیکاری در این استان با وجود داشتن ظرفیتهای بی نظیر صنعتی و تجاری، تصریح کرد: یکی از اولویتهای مهم در حوزه کار باید اشتغالزایی دائم و پایدار باشد و برنامه ریزی ها در این حوزه نیز باید در همین راستا صورت گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان این که، جایگاه این وزارتخانه بعد از ادغام چندین برابر افزایش یافته است، گفت: قبل از ادغام، هر یک از این سه وزارتخانه جایگاه مشخصی داشته اند که پس از ادغام آنها با یکدیگر شاهد تشکیل یک وزارتخانه راهبردی و استراتژیک شده ایم.

ˈسید محمدرضا موالی زادهˈ تصریح کرد: در حال حاضر چنانچه برشهای مختلفی به عنوان این وزارتخانه بزنیم درخواهیم یافت که این وزارتخانه یک مجموعه بزرگ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، حمایتی، بیمه ای و برخی بخش های دیگر است.

وی با تاکید بر تلاش این وزارتخانه به منظور فرهنگسازی در خصوص انجام کار گروهی در میان اقشار مختلف جامعه، بیان داشت: اگر عدالت اجتماعی در جامعه بسط و گسترش یابد بسیاری از نابرابری ها کمتر و به تبع آن ایجاد اشتغال افزایش و رونق اقتصادی بوجود می آید.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا