گوناگون

تردید کننده ها به انقلاب ایمان قوی نداشتند/ شبهات جوانان را باید پاسخ داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر پنج‌شنبه در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: در قیامت جهنمی‌ها به بهشتیان می‌گویند ما که در دنیا با هم بودیم پس چرا شما بهشتی و ما جهنمی شدیم، در پاسخ آنها بهشتیان می‌گویند بله ما با هم بودیم اما پنج چیز موجب جهنمی شدن شما شد که اولین آن این بود که شما خودتان را فریب دادید.

وی بیان داشت: قرآن کریم می‌گوید آنهایی که انفاق می‌کنند برای خودشان است و همچنین آنها که خوبی می‌کنند و یا بدی می‌کنند برای خودشان است و کسی هم که خیانت می‌کند به خودش خیانت می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این استدلال قرآن را شیطان نیز دارد این گونه که شیطان به کسانی که در قیامت به او می‌گویند تو ما را گمراه کردی پاسخ می‌دهد خودتان را سرزنش کنید من احدی را تشویق نکردم چون قدرتی در این باره نداشتم.

توجیه گناه انسان را فریب می‌دهد

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه جرم کم و زیاد ندارد، تصریح کرد: یکی از راه‌های خودفریبی، توجیه گناه است انسان گاهی گناه خود را توجیه و یا مقایسه می‌کند و می‌گوید این گناه که چیزی نیست در برابر گناه بزرگ کسی دیگر و به این وسیله خود را گول می‌زنند.

این مبلغ بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند زمانی می‌رسد که مردم خود را گول می‌زنند به طوری که با ایجاد شبهه حرام را حلال و حلال را برای خود حرام می‌کنند.

وی افزود: خداوند نیامرزد کسانی را که عالمانه، عابدانه و مغرضانه شبهات را در اینترنت قرار می‌دهند و مردم را این گونه فریب می‌دهند.

حجاب یکی از مسلمات دینی است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ابراز کرد: آیه صریح قرآن در باره حجاب در سوره احزاب و نور ذکر شده و جلباب جز در چادر و لباس بلند منطبق نیست با این حال چگونه است که عده‌ای به خود اجازه می‌دهند شبهه‌ای در حجاب و مسلمات دینی مردم ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دو نوع انتظار داریم، یادآور شد: انتظار خوب، خوب است اما انتظار بیهوده ناپسند است و عده‌ای در زمان پیامبر اسلام(ص) آن قدر امروز و فردا کردند که در آخر مسلمان نشدند.

این مبلغ دینی یادآور شد: افرادی در انقلاب، نظام اسلامی و نظام تردید می‌کنند کسانی که سال‌ها فریاد ولایت فقیه می‌زدند و در خط اول بودند امروز به تردید افتاده‌اند، آنها کسانی هستند که ایمانشان قوی نبوده است.

وی ادامه داد: چطور ممکن است کسانی با نام رهبری و مراجع در برابر دشمنان ایستادند امروز در انقلاب به تردید افتاده‌اند.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: در کار خیر و ازدواج نباید تاخیر کرد و منتظر امروز و فردا باشیم پیامبر اسلام(ص) می‌گویند امروز از آن شما است.

وی عنوان کرد: ممکن است برای جوانی درباره ولایت فقیه سئوالی پیش آید و این اشکالی ندارد و باید آن را از عالم پرسید تا رفع شود و نباید بدون پاسخ گذاشت و موجب شود فرایض خود همچون نماز را تعطیل کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا