گوناگون

تشکیل اولین کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزی البرز در نظرآیاد

81201418 5761165

ˈ عیسی داسدار ˈ روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف ازآغاز به کار این کمیته را هدایت صحیح دانش آموزان پایه اول دبیرستان به رشته های مختلف تحصیلی ، توسعه متوازن رشته ها براساس توان علمی ، استعداد و علاقه دانش آموزان و ساماندهی این دانش آموزان برای نام نویسی در پایه دوم ذکر کرد.

وی اعضای این کمیته تخصصی را شامل معاونان آموزشی و پرورشی منطقه ، مشاوران تحصیلی و مدیران مدارس، کارشناسان هنرستانهای فنی حرفه ای و کار دانش ذکر کرد و افزود: در قالب برنامه های تدوین شده این کمیته دانش آموزان پس از گرفتن کارنامه ، برگه هدایت تحصیلی و راهنمایی از سوی مشاور مدرسه به کمیته هدایت تحصیلی شهرستان واقع در یکی از مدارس مرکز شهر ارجاع داده می شوند.

داسدار گفت : اجرای این طرح می تواند نقش موثری در انسجام هدایت تحصیلی دانش آموزان و آگاهی بخشیدن به والدین در زمینه ویژگی های روحی و روانی، توانمندی علمی ، استعداد و علایق فرزندان داشته باشد .

وی، افزایش اطلاعات والدین نسبت به شرایط ورود فرزندانشان به رشته های مختلف تحصیلی از سوی اعضای این کمیته را گامی موثر در پیشگیری از اجباری کردن دانش آموزان در رشته ای که مورد نظر والدینش می باشد، ذکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش نظرآباد در ادامه به زمان 15 روزه کاری این کمیته در شهرستان اشاره کرد و یاد آور شد : در این فرصت برگه هدایت تحصیلی یک هزار و 765 دانش آموز دختر و پسر که در سال تحصیلی 93-92 در مدارس این شهرستان مشغول تحصیل بوده اند مورد بازبینی و هدایت قرارمی گیرد.

شهرستان نظرآباد 23 هزار و 300 دانش آموز دارد.ک/3

2819/ 691

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا