Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

تصاویری از پنگوئن ها با پیام محافظت از زمین

تصاویری از پنگوئن ها توسط یک عکاس حرفه ای به نام دروس منتشر شده که هدف عکاس از آنها محافظت از زمین است. در ادامه برای مشاهده تصاویر با ما همراه شوید.

عکاسی حرفه‌ای به نام دروس که همواره به دنبال عکاسی چالش برانگیز است، این بار برای عکاسی به قطب جنوب سفر کرده است. سفر به قطب و بخصوص عکاسی از رفتار پنگوئن‌های زیبایی که دل هر بیننده‌ای را می‌ربایند، حتی برای عکاسی مثل دروس نیز که مناظر و صحنه‌های بسیار هیجان انگیزی را مشاهده کرده است، می‌تواند جالب باشد. دروس یکی از بهترین لحظات عکاسی خود را عکاسی ازپنگوئن‌ها می‌داند و معتقد است این موجود زیبا و دوست داشتنی رفتارهایی بسیار جالب برای عکاسی دارد، از بازیگوشی‌های آن‌ها گرفته تا لحظاتی که میان بچه پنگوئن و والدینش می‌گذرد، همه و همه می‌تواند سوژه عکاسی باشد.

یک هفته پس از اینکه که این عکاسی خبره به قطب سفر کرده است، قطب جنوب به گرمترین دمای خود می‌رسد. بنابراین او یکی از اهداف خود را نشان دادن تغییرات سیاره زمین و رفتار حیواناتی است که تحت تاثیر افزایش دما قرار می‌گیرند. او می‌گوید سفر در تابستان سختی زیادی به همراه ندارد و قطب آنقدرها سرد نیست، و دمای هوا حدود صفر درجه سانتی گراد است. البته این میانگین است و حتی ممکن از تا 20 درجه سانتی گراد هم برسد.

سفر به قطب جنوب به دلیل بُعد مسافت بالایی که دارد حتی شاید به عنوان سفر به آخر دنیا نیز شباهت داشته باشد، ولی این موضوع هیجان سفر به این نقطه از کره زمین را چند برابر می‌کند. اگر کسی به دنبال مناظر جدید و خاص است طبیعتا باید سختی سفر به مناطق دور را نیز به جان بخرد و هیجان سفری چالشی را برای خود رقم بزند.​​​​​​​​

​چرا عکاسی از پنگوئن‌ها جالب است!

​​​​​پنگوئن‌ها تمام سال در این قاره زندگی می‌کنند، ولی تابستان زمان مناسب تری برای عکاسی است، چرا که مطمئنا تحمل سرمای زمستان قطب آسان نخواهد بود. هنگام تابستان می‌توان برای ساعت‌ها به تماشای پنگوئن‌ها نشست و از زیبایی‌های آن‌ها لذت برد. هر کار آن‌ها جالب و دیدنی خواهد بود و شاید حتی به نوعی کارهایشان خنده‌دار به نظر بیایید. دروس آن‌ها را دست و پا چلفتی‌هایی دوست داشتنی می‌داند که عاشق سر خوردن روی یخ و پرش به درون آب از روی کوه‌یخ هستند.

رفتار دیگری که خیلی نظر این عکاس حرفه‌ای را جلب کرده است، تعامل جوجه پنگوئن‌ها با مادرشان و همچنین علاقه پنگوئن‌ها به برداشتن سنگ از لانه هم است که به نوعی علاقه به اذیت کردن هم دارند. پنگوئن‌ها معمولا از انسان نمی‌ترسند و برای کنجکاوی ممکن است به کنار انسان نیز بیایند.

​​​​​​​عکاسی در هوای قطب جنوب

​​​​​​با وجود اینکه هوا خیلی سرد نیست! باید لباس‌ها را بصورت لایه لایه پوشید تا درصورت ضرورت بتوان یکی از آن‌ها یا چندتا را کم و زیاد کرد و در طی روز بدن را در حالت تعادلی نگه داشت. همچنین باید لباس ضد آب باشد، زیرا معمولا از قایق‌های کوچک برای رفت و آمد استفاده می‌شود و امکان خیس شدن وجود دارد. ​

هدف دروس از عکاسی از پنگوئن‌های قطب جنوب

با وجود اینکه رفتار بامزه و جالب این حیوانات عکاسی را لذت‌بخش‌تر می‌کند ولی مهمترین هدف دروس از عکاسی در این سفر اعلام هشدار محافظت از آن‌ها و سیاره زمین است. او سعی می‌کند این پیغام‌ها را در عکس‌هایش منتقل کند. ​​​​​​​​

باهم در میهن پست تصاویری از پنگوئن ها را تماشا خواهیم کرد.

منبع: mymodernmet

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا