گوناگون

تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نهایی در خراسان رضوی کاهش یافت

حسین فاطمی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حوزه های اجرای امتحانات نهایی خرداد امسال، از 660 به 620 و حوزه‌های تصحیح نیز از 30 حوزه به 28 مرکز کاهش یافته است.

فاطمی‌نژاد با بیان این که حوزه های تصحیح در نواحی هفت گانه مشهد، تبادکان، نیشابور، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان و کاشمر مستقر هستند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در ارزیابی درصد قبولی و میانگین دروس در سال سوم رشته ریاضی فیزک به جز زبان فارسی در تمام دروس از میانگین کشور بالاتریم.

وی افزود: در رشته‌های تجربی و ادبیات علوم انسانی نیز دانش آموزان خراسان رضوی در تمام دروس از میانگین کشوری بالاترند.

فاطمی‌نژاد با اشاره به این که تنظیم وابلاغ برنامه امتحانی، تشکیل جلسات ستاد امتحانات، کارگاهای آموزشی و تنظیم جدول کشیک و تعیین افراد بر عهده اداره سنجش آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات است، ابراز داشت: توزیع و آماده‌سازی سئوالات همچنین تعیین ناظر نیز از دیگر اقداماتی است که این اداره در راستای برگزاری امتحانات استان انجام می دهد.

وی عدم وجود مدیریت واحد درسازماندهی نرم افزارهای دانش‌آموزی، عدم وجود مدیریت واحد در سنجش و ارزیابی را از مشکلات سنجش در آموزش و پرورش دانست و افزود: بازبینی آیین‌نامه‌های آموزشی با توجه به تغییرات بوجود آمده در نظام آموزشی ضروری و عدم پرداخت به موقع حق‌الزحمه امتحانات نیز از دیگر چالش‌های فرایند سنجش و امتحانات در آموزش و پرورش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا