گوناگون

تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی زنجان در مقایسه با میانگین کشوری پائین است

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید انصاری درسومین جلسه شورای آموزش و پروش استان زنجان افزود: توسعه مدارس غیردولتی یکی از اهداف برنامه پنج ساله کشور است و باید زمینه ای را فرهم کرد تا اشخاص حقوقی و حقیقی که توانایی مالی بالایی دارند بتوانند به عنوان موسس مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی در استان فعالیت کنند.

 وی ادامه داد: بستر لازم برای توسعه مدارس غیردولتی و ایجاد آن از سوی افراد حقیقی و حقوقی باید فراهم شود.

انصاری  افزود: برای ایجاد رغبت بیشتر در این زمینه می توان به افرادی که مدرسه غیردولتی احداث می کنند یارانه پرداخت کرد و نسبت به تبدیل کاربری زمین های احداث کنندگان از مسکونی به آموزشی برای احداث مدرسه غیر دولتی کمک کرد.

استاندار زنجان  با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پروش یادآورشد: این شوراها محلی برای اتخاذ تصمیمات منطقه ای در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش است و شورا باید به دنبال راهکارهایی باشد که بخشی از مشکلات موجود را با توجه به امکانات منطقه ای رفع کند.

مهارت آموزی باید محور اصلی برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان قرار گیرد

همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان، آماده پذیرش مسوولیت های بزرگ برای آبادانی کشور هستند و برگزاری کلاس های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت می تواند آنها را در این مهم یاری رساند.

مسیح اله سلطانی افزود: باید محور اصلی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، مهارت آموزی با هدف زمینه سازی برای کارآفرینی و اشتغال باشد.

وی یادآورشد: خوشبختانه مشارکت های مردمی در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بسیار چشمگیر است.

سلطانی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار کرد: انتظارات از آموزش و پرورش با امکانات موجود آن مطابقت ندارد و این مسله باعث ایجاد توقعات نامعقول در بین والدین و دانش آموزان می شود، در حالیکه اوقات فراغت یک هدف مشترک است که همه ادارات باید در این زمینه فعالیت داشته باشند و شرایط به گونه ای فراهم شود که هیچ دانش اموزی رها نشود.

مدیرکل امور جتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: 19 دستگاه اجرایی در راستای اجرای هرچه مطلوب تر برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باهم تعامل و همکاری دارند.

سلطانی کمبود اعتبارات، موازی کاری و عدم نظارت کافی رااز جمله مشکلات پیش رو بیان و ابراز امیدواری کرد، با همکاری، همراهی، استفاده از تشکل های غیردولتی و ظرفیت های موجود این استان دربخش گردشگری بتوان تابستان خوبی را برای دانش آموزان فراهم کرد.

باید بستر آموزش برای افراد در سنین آموزش فراهم شود

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه این جلسه بااشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی کشور گفت: باید زمینه های بهره مندی از نعمت آموزش و تحصیل برای تمام افرادی که در سن آموزش قرار دارند فراهم شود.

مرتضی تمجیدی از تشکیل بانک اطلاعاتی کودکان بازمانده از تحصیل برای انسداد مبادی بیسوادی در استان زنجان خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، پوشش تحصیلی این استان روند روبه رشدی خواهد داشت، تا در آینده هیچ دانش آموزی بازمانده از تحصیل وجود نداشته باشد.

کارشناس مسوول توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت : 8/4درصد از دانش آموزان این استان تحت پوشش مدارس غیردولتی قرار دارند.

غلامرضا صلواتی افزود: این دانش آموزان در 68 آموزشگاه و 429 کلاس درس تحصیل می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا