گوناگون

تعداد روزهای هوای پاک سال جاری ۲ برابر شد

سرپرست هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تاثیر با اشاره به غیر مرتبط بودن عملکرد پتروشیمی‌ها با تولید بنزین حذف بنزین مجتمع‌های پتروشیمی را در کاهش آلودگی هوا انکارناپذیر عنوان کرد.

یوسف رشیدی، سرپرست هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تغییرات آلودگی هوا بعد از حذف بنزین پتروشیمی‌ها گفت: بر اساس فاکتورهای محیط زیست آنچه در مورد بنزین و سوخت مدنظر است تولید استاندارد و میزان متعادل گوگرد، بنزن و آروماتیک در آن است.

وی افزود: خروجی فرایند پتروشیمی‌ها BTX است که باعث می‌شود میزان آروماتیک محصول بالا برود و این مسئله نقش مهمی در تولید ذرات معلق دارد.

رشیدی با اشاره به اینکه هدف گذاری پتروشیمی‌ها تولید محصولاتی غیر از بنزین است، تصریح کرد: تولید بنزین باید با استاندرد جهانی مطابقت داشته باشد که بنزین پتروشیمی‌ها خالی از فاکتورهای بنزین استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص کاهش آلودگی هوا غیر از بنزین و سوخت، تکنولوژی خودرو و معاینه فنی نیز دخیل بوده تا بتوانیم پازل آلوده کننده هوا را تکمیل کنیم.

سرپرست هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با موثر خواندن حذف بنزین پتروشیمی‌ها در کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: سال گذشته ۳ روز هوای پاک داشتیم که این تعداد در سال جاری دو برابر یعنی به ۶ روز رسید و همچنین تعداد روزهای ناپاک کمتر شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بنزینی که در جایگاه‌های شهرهای تهران، کرج، اراک و تبریز یعنی وارداتی، تولید پالایشگاه‌های داخل و یا حتی پتروشیمی‌ها توزیع می‌شود استاندارد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا