گوناگون

تعرض به دانش آموزان، وزیر ورزش و جوانان را به مجلس خواهد کشاند؟!

140448 522به فاصله چند هفته از صحه گذاری به تجاوز اولیای دو مدرسه به تعدادی از دانش آموزان در تهران، انتهای هفته گذشته خبری منتشر شد که به نظر می‌رسید وزیر آموزش و پرورش را یک گام به در خروجی این وزارت خانه بزرگ نزدیک کرده باشد، اما ناگهان ورق برگشت!

به گزارش «تابناک»، در پی انتشار خبر «تعرض معلم ورزش به 14 دانش آموز در یکی از مدارس جنوب شهر تهران» و در شرایطی که نگرانی‌های عمومی جامعه نسبت به وقوع مکرر رویدادهایی از این دست فزونی یافته بود، پیگیری ماجرا در دستور کار برخی نمایندگان مجلس قرار گرفت تا جزئیات ماجرا آشکار شود.

حسین طلا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: به محض اطلاع یافتن از خبر، از آنجایی که موضوع مهمی مطرح شده بود و نگرانی های زیادی به دنبال داشت، از همان روز پنج شنبه خبر را پیگیری کردیم و از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این باره توضیح خواستیم.

وی افزود: پیگیری از مسئولان نشان داد که فرد متهم در این پرونده، معلم نیست بلکه از طرف یکی از نهادهای فرهنگی-اجتماعی به آموزش و پرورش معرفی شده و تنها به مدت سه ماه در مدرسه مشغول به کار بوده اما از آنجایی که مدرسه فوتبالی به نام خود ثبت کرده و در آنجا مشغول به کار است، تعدادی از دانش آموزان مدرسه را برای پیشرفت به مدرسه فوتبال خود دعوت کرده که این موضوع ارتباطی به مدرسه ندارد.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه افزود: علت اینکه می‌بینیم از چهارده خانواده‌ای که در این پرونده شکایت کرده‌اند، تنها سه چهار تن دانش آموز مدرسه یاد شده هستند و باقی در مدارس دیگر درس می‌خوانند، همین است که اتفاق زیر پوشش این مدرسه فوتبال رقم خورده است نه در مجموعه های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش.

طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان در دستور کار قرار می‌گیرد؟

طلا با تاکید بر اینکه پیگیری پرونده تعرض های رقم خورده در مدارس آموزش و پرورش ادامه دارد اما این پرونده از جمله آنها نیست، در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش متهم شاگردان مدرسه فوتبال را که تماما رضایت نامه محضری والدین‌شان برای اجازه سفر همراه تیم زیر نظر وی، در پرونده‌شان موجود است، همراه با خود به سفری چند روزه به مقصد کندوان برده و به این منظور از والدین به ازای هر نفر 250 هزار تومان هزینه سفر دریافت کرده است. در این سفر اتفاقاتی رقم خورده که این پرونده را بوجود آورده است.

نماینده مردم تهران افزود: در این سفر تیم مدرسه فوتبال متهم با تیمی محلی به رقابت می‌پردازد که در نتیجه نهایی بازی را واگذار می‌کند و همین سبب می‌شود مربی شاگردان را مورد تنبیه بدنی قرار دهد. البته برخی شاگردان چیزهایی فراتر از تنبیه گزارش کرده‌اند که موجب شد همگی به دستور قاضی به پزشکی قانونی معرفی شوند که این نهاد تا این لحظه و پس از انجام تحقیقات از اغلب ایشان، تنبیه بدنی را تایید و تجاوز را رد کرده است. البته هنوز چند تن از دانش آموزان به پزشکی قانونی مراجعه نکرده‌اند.

طلا در ادامه با تاکید بر اینکه متهم به تنبیه فیزیکی شاگردان اقرار کرده و پرونده نشان می‌دهد مرتکب آزار و اذیت جنسی نیز شده، گفت: آن گونه که شواهد و قرائن پرونده نشان می‌دهد، متهم از بابت ارتکاب مسائلی چون تنبیه بدنی شاگردانش می‌بایست به مرجع قضایی پاسخ گو باشد اما این همه ماجرا نیست. از آنجایی که پیشتر هم مواردی از این دست در مدارس فوتبال رخ داده و گزارش شده، وزارت ورزش و جوانان نیز باید نسبت به وقوع و تکرار این دست اتفاقات پاسخگو باشد.

وی در ادامه احتمال طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان را محتمل خواند و افزود: وقتی این مدارس از هیات فوتبال استان و فدراسیون فوتبال مجوز فعالیت می‌گیرند و تعهدات محضری ایشان روی سربرگ این وزارت خانه ثبت می‌شود، از مجوز دهندگان و وزارت ورزش انتظار می‌رود که نظارت بر این اماکن را عهده دار شده و در مواقعی که مشکلی حادث می‌شود نیز پاسخگو باشند، چراکه چه بسا خانواده‌ها با اطمینان به ای نهادها راضی شده باشند دلبندانشان را در اختیار مدارس فوتبال قرار داده و حتی اینقدر به ایشان اعتماد کنند که تعهد محضری برای حضور فرزندانشان در اردوها یا مسافرت های مختلف شوند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تعطیلات تابستانی و موج مراجعه مردم به باشگاه ها و مدارس فوتبال، گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم که به هیچ وجه به افراد مختلف به صرف داشتن مجوزهای لازم اعتماد نکرده و همواره بر وضعیت فرزندان خود نظارت داشته باشند و بدانند که برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است گریبان گیر ایشان یا فرزندانشان را بگیرد، خود را نخستین ناظر بر عملکرد مجموعه های مختلف بدانند. البته این اطمینان را می‌دهیم که پیگیری این مشکلات را در دستور کار خواهیم داشت و ما هم به نوبه خود تلاش می‌کنیم تا اوضاع نابسامان این مدارس را اصلاح کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا