گوناگون

تغییر مالکیت 746 میلیارد ریال سهم

81211210 5778329

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران بیش از 246 میلیون برگه سهم و حق تقدم توسط سرمایه گذاران دست به دست شد.

در نتیجه معاملات اولین روز تابستان سرمایه گذاران بورس تهران بیش از 246 میلیون برگه سهم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر 746 میلیارد ریال بود که در 35 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز شاخص کل 68 واحد نزول کرد و به عدد 72 هزار و 900 واحد رسید. شاخص صنعت نیز 53 واحد افت کرد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 64 و 42 پله پایین آمدند. نمادهای گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، چادرملو و کشتیرانی با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث قرمز پوشی این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

در جریان مبادلات روز جاری نمادهای گروه مالی با معامله بیش از 90 میلیون سهم به ارزش 147 میلیارد ریال در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت. خودرویی ها و فرآورده های نفتی نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.

در معاملات روز یکشنبه سهامداران نمادهای فولاد کاویان، قند ثابت خراسان،موتورسازان تراکتورسازی ایران،الکتریک خودرو شرق،سرمایه گذاری توکا فولاد، شهد و صنایع لاستیکی سهند شاهد بیشترین رشد قیمت در سهام خود بودند و بیشترین بازده نقدی امروز نصیب این سهامداران شد.

در مقابل سهامداران نمادهای کابل البرز، عمران و توسعه فارس، سرمایه گذاری شاهد، قطعات اتومبیل ایران،تولیدی کاشی تکسرام، سرمایه گذاری آتیه دماوند و آهنگری تراکتورسازی ایران شاهد بیشترین افت قیمت در سهام خود بودند.

در معاملات روزی که گذشت سرمایه گذاران برای خرید سهام شرکت های حق تقدم توکا فولاد، لبنیات کالبر، کمباین سازی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال، رینگ سازی مشهد، رادیاتور ایران، کربن ایران سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که نیرو ترانس، بهنوش ایران، معادن بافق، افست، حق تقدم گل گهر، هلدینگ خلیج فارس و گروه صنعتی بوتان با طولانی ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان داد و ستدهای امروز بانک صادرات با معامله 23 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد ریال، ایران خودرو با معامله 13 میلیون سهم به ارزش 37 میلیارد ریال و سایپا با معامله 10 میلیون سهم به ارزش 26 میلیارد ریال بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند.

همچنین نفت سپاهان با معامله 39 میلیارد ریال، ایران خودرو با معامله 37 میلیارد ریال و سایپا با معامله 26 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا