گوناگون

تقدیر از هنرمندان، ورزشکاران، قضات و فعالان اجتماعی در جشن ملی بخشش

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر شنبه در تالار وحدت به مناسبت آغاز هفته جوان از سوی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد وزیر ورزش و جوانان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کتابخانه ملی و معاون ساماندهی امور جوانان، رضا عطاران، بهروز شعیبی کارگردان، کتایون ریاحی بازیگر، عباس رافعی ، احسان علیخانی، عادل فردوسی پور، مهتاب کرامتی، عزبت الله انتظامی، پرویز پرستویی، محمدرضا هنرمند، بهاره رهنما، رضا کیانیان، مریلا زارعی، مهناز افضلی و… به عنوان هنرمندانی که درحوزه بخشش و یا جمع آوری دیه برای افراد محکوم به قصاص تلاش و کوشش کرده اند تقدیر شد.

در ادامه این مراسم همچنین از حسین هدایتی از جمله سرمایه گذاران فوتبال، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، هادی ساعی، عباس جدیدی، محسن بنگر مدافع تیم پرسپولیس، امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال و علی کریمی به عنوان ورزشکاران فعال برای بخشش افراد محکوم به قصاص تقدیر شد.

همچنین بخش دیگری از تجلیل ها به تجلیل از خانواده افرادی که حاضر به اجرای حکم قصاص در مقابل قتل فرزندنشان نشده بودند اختصاص داشت که مادر شهید حسن باقری و شهید فتحعلی کاووسی از خانواده های دارابی،گهوری و حسین زاده تقدیر کردند.

در ادامه مراسم احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران و محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش از محمد علی مجابی که از مسئولان فعلی سازمان محیط زیست است به دلیل فعالیت برای بخشش و گرفتن حکم عفو از خانواده های مقتولان تقدیر کرد.

محمدعلی مجابی در این مراسم گفت: خشونت امروز به یک بحران عمومی در جامعه تبدیل شده است و باید دید عدم کنترل خشونت چه عواقبی برای خود فرد، خانواده و جامعه دارد.

همچنین همزمان با سخنرانی مجابی، از کتاب او با عنوان دیدار با مسافران مرگ که درباره وضعیت زندانیان محکوم به قصاص بود رونمایی شد.

همچنین زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی (ع)، زهرا اکبری روزنامه نگار، امیر میری کارگردان تئاتر، آرش خاموشی و مصطفی لشگری از خبرگزاری ایسنا به عنوان فعالان حوزه اجتماعی برای عفو و بخشش جوانان و نوجوانان محکوم به قصاص جوایز و تندیس خود را از رئیس شورای شهر تهران دریافت کردند.

بخش دیگری از مراسم به تقدیر از قضات و فعالان قوه قضائیه برای بخشش اختصاص داشت که در این بخش از حاج آقا سید اسدالله جولایی مدیر ستاد دیه، علی اصغر رفاهی، عبدالرضا محمدی، زاهدی، اسداله جامعی و جمع دیگری از قضات تقدیر شدند.

در این بخش اسدالله جولایی مدیر ستاد دیه گفت: در 8 سال گذشته 61 هزار و 836 نفر از زندانیان می بایست با هزینه 2 هزار و 878 میلیارد تومان آزاد می شدند که ما در مجموع با کمک و مشارکت خیرین و مردم  هزار و 520 میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی خطاب به جوانان گفت: من از شما خواهش می کنم که در بحث تعیین مهریه توجه لازم انجام شود و اینکه گفته می شود مهریه را کی داده کی گرفته حرفی واهی است. برای عدم اثبات این ضرب المثل باید به زندانهای کشور مراجعه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا