گوناگون

تقویت روستا سبب رونق تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیرود عشوریان عصر یکشنبه در همایش دهیاران این شهرستان ضمن تبریک روز دهیاری ها و شهرداری ها افزود: در سال 1377 مجلس شورای اسلامی قانون دهیاری ها را مصوب کرده و در سال 80 اساسنامه دهیاری ها نوشته شده و در سال 82 آغاز بکار کرد.

وی اضافه کرد: دهیار و شوراهای اسلامی دو قطب خدمتگزار در روستاها هستند که به روستا سامان دادند و همه مدیران دستگاههای اجرایی  باید در کنار مدیران ارشد روستاها قرار بگیرند تا به اهداف عالیه نظام  در روستا دست یافته و مشکلات رفع شود.

وی بر لزوم  اجرای کارها در گرو قانون تاکید کرد و افزود : دهیاران بدون اطلاع از قانون و حمایت مردم کاری از پیش نخواهند برد.

بخشدار مرکزی رامسر ادامه داد: دهیاران با استفاده از نظر صاحب نظران می توانند اقدامات را به نحوی مطلوب در روستا انجام داده و شایسته است تا با کمک اصحاب رسانه خدمات انجام شده در روستا را به گوش همه برسانند تا امید در دلهای مردم زنده شود.

کاظم رحمتی نماینده دهیاران بخش مرکزی رامسر نیز گفت: دهیاری مسئولیتی تازه تاسیس است که راه تکامل آن برعهده ماست.

وی افزود: دهیاری مجموعه ای از وظایف تمامی وزارتخانه ها برعهده دارد و امنیت و توسعه و ورزش و بهداشت و … را در روستا برعهده دارد.

رحمتی اضافه کرد: دهیاران اندکی بیش از 10 سال در این کار سابقه دارند و مسئول اجرا ، نظارت و عمران روستا هستند.

وی با اشاره به شرایط نامساعد اقتصادی در کشور ، اظهار داشت : دهیاران با همکاری شورای اسلامی در روستا توانستند اقدامات خوبی را انجام دهند و نا امیدی را کمی کاهش دهند.

نماینده دهیاران بخش مرکزی رامسر گفت: ما روستایی بنام اربه کله در رامسر داریم که به تنهایی توانست 11 کیلومتر  از راههای ارتباطی خود را از محل در آمدهای روستا آسفالت کند در حالیکه شهرها شاید توان انجام این مساحت آسفالت را نداشته باشند.

رحمتی بیان داشت : دهیار با بیش از 22 ساعت کار در هفته و نداشتن اضافه کار و بدون هیچ چشمداشتی پاسخ گوی تلفنی و حضوری مردم روستا حتی در روزهای تعطیل هستند و خواسته مان این است تا وضعیت استخدام در دهیاری ها مشخص شود.

وی گفت: بیمه دهیاران نیز یکی دیگر از مسایلی است که باید مشخص شده و ناهماهنگی مدیرانی  اداراتی که در روستا اقدامی را انجام می دهند دامن دهیار رامی گیرد و شایسته است تا مدیران ادارات قبل از انجام هر اقدامی در روستا با دهیاران هماهنگ باشند.

فرماندار رامسر  نیز در این مراسم تاسیس نهاد دهیاری را از اتفاقات بسیار تاثیر گذار و مثبت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

حسین شعبان سروری افزود: حقیقتا قبل از تاسیس قانون دهیاری ها در چرخه مدیریتی کشور یک خلا جدی را احساس می کردیم و خرسندیم که با تلاش دولتمردان این اتفاق مهم در سیستم مدیریتی کشور رخ داد.

سروری اضافه کرد : این نهاد نوپا نیاز به تقویت و حمایت داشته زیرا در خط مقدم خدمت رسانی به مردم روستا با دارا بودن حداقل امکانات  و اختیارات قرار دارد.

فرماندار ادامه داد : رویکرد دولت تدبیر و امید حمایت از نظام روستایی و دهیاری ها است و دستور العمل های مهمی برایمان ارسال شده است که این نهاد را در حمایت خود قرار دهیم.

سروری بر لزوم شناخت جایگاه و منزلت دهیاران  از سوی خودشان تاکید کرد و گفت: دهیاران باید در جهت ارتقائ منزلت و جایگاه خود تلاش کنند و این مدیریت نوین روستایی نیازمند تقویت و همکاری مدیران ارشد شهرستان و نهادهاو بویژه شوراهای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: هر کجا که تعامل مثبت و سازنده بین شوراهای اسلامی و دهیاران و  شهرداران بیشتر باشد، شاهد پیشرفت آن منطقه هستیم و این یک اصل ضروری است.

این مقام مسئول در ادامه گفت : اصل قانون مداری و حرکت بر مدار قانون و همچنین تلاش گسترده در جهت رفاه و آسایش و معیشت مردم اصولی است که باید دهیاران آن را رعایت کنند.

وی گفت : دهیاران همچنین بات شناختن مزیت ها و پتانسیل های روستاهای خود و بهره گیری درست از این ظرفیت ها  می توانند روستایی آباد و مولد را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا