گوناگون

تقویت معنویت در زندگی کلید موفقیت خانواده ها است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌ الاسلام مهدی فرضی ظهر چهارشنبه در جشنواره پیوندهای آسمانی اظهار داشت: خانواده ها وقتی با تکیه بر آموزه های دینی زندگی می کنند می توانند به آرامش برسند و این
آرامش در زندگی موفقیت را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین پیروی از دستورات الهی می تواند بستر ساز امنیت روحی در خانواده و به تبع آن جامعه باشد.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: خوشبختانه دین مبین اسلام الگو های زیادی را برای الگو برداری دارد و جوانان باید سیره و روش امامان و معصومان پیش بگیرند تا سر بلند از آزمون زندگی بیرون بیایند.

حجت الاسلام فرضی یادآور شد: متاسفانه امروز دشمن با ترویج سبک های غلط غیر اسلامی و فرهنگ نا مناسب غرب به دنبال رخنه در قلب و افکار جوان مسلمان است و انتظار می رود جوانان با بصیرت و الگوگیری از پیامبران مشت محکمی به دهان توطئه گران بزنند.

وی ادامه داد: در جوامع غربی مرد و زن هر دو وسیله ای برای کسب درآمد برای زندگی مادی تر و تجملاتی تر هستند ولی در اسلام برای مرد و زن هر کدام جداگانه تکلیفی را تعیین کرده تا سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی در آن جاری و ساری شود.

معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اسلام وظایف زن را تربیت فرزندان و وظایف مردان را روزی آوری تعیین کرده ولی این به آن معنا نیست که مرد نباید در کار خانه و زن در کار بیرون از خانه فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام فرضی اظهار داشت: در اسلام زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و باید در تمامی موارد به همدیگر یاری برسانند تا مهر و محب در کانون خانه و خانواده نقش ببندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حوزه ازدواج جوانان باید سازمان های مردم نهاد به شکل فعال و پر رنگی ورود پیدا کنند تا در این حوزه بتوان گام های ارزنده ای را برداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا