گوناگون

تلاش آمریکا برای تماس با دولت سوریه/تاکید اسد بر پیشبرد آشتی و گفتگوی ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان، نهادینه کردن فرهنگ گفتگو و عادت کردن مردم به آن را سرفصل مرحله پیش رو در سوریه دانست که به گفته وی درستی این موضوع بعد از چندین مرحله آشتی در کشور آشکار شده است.

بشار اسد گفتگو و آشتی را مهمترین محور سیاستهای آتی دولت سوریه دانست و اظهار داشت وقتی با کسانی که سلاح به دست می گرفتند آشتی و حکم عفو آنها را صادر کردیم، چرا نتوانیم با یکدیگر گفتگو کنیم.

رئیس جمهوری سوریه توافق اخیر حمص را نتیجه گفتگو میان نیروهای دفاع مردمی و افراد مسلح دانست.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو به تقدیر از مواضع ایران و روسیه پرداخت و تاکید کرد جنگ علیه سوریه همه مقاومت و حامیان آن از جمله ایران را هدف قرار داده است، ایران هرگز موضع خود را درباره سوریه تغییر نخواهد داد و در موضع خود ثابت قدم است.

اسد از ناتوانی غربی ها برای رسیدن به اهداف خود در سوریه با وجود حمایتهای گسترده تسلیحاتی از تروریستهای مزدور خود خبر داد و در عین حال فاش کرد که مقامات فعلی و سابق آمریکا برای برقراری ارتباط با دمشق تلاش می کنند.

وی با اشاره به ادامه توطئه چینی آمریکا و متحدانش علیه سوریه و حمایتهای مستمر آنها از گروههای تروریستی بر شکست توطئه ها با توجه به ادامه مقاومت و پایداری ملت سوریه تاکیدکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا