گوناگون

تلاش جهاد دانشگاهی در راستای برطرف کردن تأمین نیاز جامعه

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی در راستای برطرف کردن تأمین نیاز جامعه تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، «محمدقادر قادری» صبح امروز(یکشنبه 19 مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است، گفت: جهاد دانشگاهی برگرفته از بطن انقلاب بوده و تشکیل این نهاد جزو نیازهای اساسی مردم است.

وی با بیان اینکه واژه‌ی جهاد چیزی جز معنویت و کم‌رنگی ارزش‌های مادی است، گفت: جهاد دانشگاهی باید در خدمت بندگان خدا باشد و جهاد دانشگاهی متعلق به فرد وگروهی خاص نیست، بلکه متعلق به تمام آحاد جامعه است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اعتدال اساس کار جهاد دانشگاهی است، گفت: جهاد دانشگاهی محدودیتی جز قانون برای خود قائل نیست و هرگز خود را محدود به مطلبی خاص نمی‌کند.

وی آموزش، پژوهش و فرهنگ را سه محور فعالیت جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: امور مملکت بر این مدار می‌چرخد و جهاد دانشگاهی در زمینه‌ی آموزش کارهای زیادی را انجام داده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت را از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی درزمینه آموزش دانست و گفت: جهاد دانشگاهی پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد که باید به بالفعل تبدیل شود و باید نیازهای استان شناسایی شود و برای برطرف کردن این نیازها تلاش کرد.

قادری ادامه داد: جهاد دانشگاهی در زمینه‌ی آموزش‌های ضمن خدمت به کارکنان دولت بهترین نهاد است و برای موفقیت در این حیطه باید نیازهای کارکنان دولت شناخته شود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش دومین محور فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است، گفت: جهاد دانشگاهی برای انجام پژوهش‌های مفید برای جامعه تلاش می‌کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تنها 20 درصد بودجه‌ی جهاد دانشگاهی متعلق از منابع دولتی تأمین می‌شود، ادامه داد: جهادگران جهاد دانشگاهی با حداقل امکانات بزرگترین کارها را انجام می‌دهند.

قادری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی باید در زمینه‌ی پژوهش به صورت فعال وارد شود و در این زمینه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشیم.

وی لازمه‌ی موفقیت در این‌باره را برقراری تعامل و ارتباط سازنده دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی از هم‌اکنون آمادگی کامل خود را اعلام داشته و در این مسیر از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان نیز استفاده می‌کنیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: فرهنگ بزرگترین و مهم‌ترین محور زندگی است و در صورتی که پژوهش و آموزشی بر فرهنگ استوار نباشد هیچ نتیجه‌ای ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا