گوناگون

تلاش دشمن برای توقف موفقیت های هسته ای ایران بی فایده است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی ظهر پنجشنبه در جمع راهپیمایان یوم الله 15 خرداد سال 1342 شهرستان ورامین با اشاره به حادثه بزرگ 15 خرداد اظهار داشت: بیش از نیم قرن از 15 خرداد سال 1342 می گذرد و یک سوال مهم و جدی درباره این قیام آن است که چرا 15 خرداد به این میزان دارای اهمیت است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: ما حوادث و روزهای زیادی را در تاریخ داشته ایم اما چرا امام راحل انتظار فرج را از نیمه خرداد دنبال می کنند و چه اهمیتی در این قیام تاریخی وجود دارد.

رژیم پهلوی با پشتیبانی آمریکا و انگلیس امور کشور را اداره می کرد

وی ادامه داد: در موضوع قیام 15 خداد باید به مختصات این قیام نگاه ویژه و دقیقی کرد و آن را شناخت زیرا این قیام در زمانی رخ داد که نظام پهلوی به عنوان یک نظام مستبد و وابسته شناخته می شد و با پشتیبانی آمریکا و انگلیس امور کشور را اداره می کرد و برخی از پایه های امنیتی نظیر ساواک نیز برای تحکیم این نظام راه اندازی شد.

جلیلی اضافه کرد: سال 1342 یا 1963 میلادی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا در این سال پس از جنگ جهانی دوم، تعدادی از قدرت های حاکم در جهان توانسته بودند دنیا را بین خود تقسیم کنند و قدرت های غرب و شرق بر اساس منافع تعریف شده خود دنیا را میان خود بذل و بخشش کردند.

وی عنوان کرد: در این میان برخی حرکات ناسیونالیستی نیز رخ داد اما این حرکات اهداف مشخصی را دنبال نمی کرد و با شکست روبرو شد تا اینکه امام راحل در سال 1342، حرکتی را آغاز کردند که پاسخی به دعوت خداوند و رسول اکرم بود.

IMG13441752

حرکت امام راحل در راستای حرکت انبیای الهی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: دشمنان اسلام و امام می دانستند که این حرکت تاریخی از جنس سایر حرکات نیست و تحلیلشان هم درست بود و وقتی انسان به این واقعه نگاه می کند، می فهمد که این پرچمی بود که نه تنها در ایران بلکه در صحنه بین الملل به نفی قدرت ها پرداخت.

این مسئول تأکید کرد: دشمن می دانست که اگر قیام 15 خرداد شکل بگیرد و دامنه آن وسیع شود، خطرات آن دامن خودشان را خواهد گرفت لذا با حرکت حضرت امام درگیر شدند زیرا این حرکت را در راستای حرکت انبیا و اولیای الهی می دیدند.

وی بیان داشت: 15 خرداد یک نقطه عطف در تاریخ کشور و صحنه مناسبات بین المللی بود و شجره طیبه ای شکل گرفت که روز به روز توانست هیمنه استکبار را به خطر بیاندازد و حرکت مردم در 15 خرداد سال 1342 نهالی شد که امروز به درخت تنومندی بدل شده است و اکنون انقلاب اسلامی بیش از 35 سال توانسته در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و عرصه های پیشرفت و ترقی را طی کند.

میوه ها و ثمرات انقلاب اسلامی فقط مختص ایران نیست

جلیلی متذکر شد: چه کسی است که نداند استکبار جهانی، پشت سر رژیم بعث عراق قرار داشت اما با تمام هجمه های برنامه ریزی شده، این ایران بود که اراده اش بر همه غلبه پیدا کرد زیرا امام فقط هدفش را استبداد شاه قرار نداد بلکه به وابستگی رژیم پهلوی اشاره کرد و این ضربه ای بود که امام امت به نقطه کانونی نظام شاهنشاهی زد.

وی یادآور شد: میوه ها و ثمرات انقلاب اسلامی فقط مختص ایران نیست بلکه جنگ 33 روزه، هشت روزه و غزه نیز در راستای انقلاب اسلامی رخ داد و این از ثمرات 15 خرداد بود که اگر دعوت خدا را اجابت کنید به پیروزی خواهید رسید.

IMG13405207

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور افزود: در مسأله هسته ای نیز دشمن تلاش کرد تا توانمندی ایران در این عرصه را بگیرد اما هرچه آنان بیشتر تلاش کردند، ایران به موفقیت های بیشتری دست یافت.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی بیش از 50 سال است که با ایران به مقابل می پردازند و لحظه ای نیز از جنگ با ایران دست بر نمی دارند و جایی که آنان نتوانستند کاری بکنند به خاطر این بود که قدرت و توانایی آن را نداشتند و امروز نگرانی استکبار نسبت به ایران افزایش یافته است

ملت ایران در عرصه های اقتصادی به موفقیتهای فراوانی دست پیدا کرده است

این مسئول افزود: امروز سردمداران غربی می گویند گزینه نظامی روی میز است، اتفاقا استکبار ابتدا از گزینه نظامی استفاده و جنگ هشت ساله را تحمیل و شکست خوردند و حال  می خواهند در عرصه اقتصادی پیروز شوند اما موفق نخواهند شد.

وی ادامه داد: امروز ملت ایران در عرصه های اقتصادی نیز به موفقیت های فراوانی دست پیدا کرده است و می تواند این پیشرفت ها ادامه دهند و امروز باید ملت ایران با مدیریت جهادی در عرصه اقتصادی حماسه بیافرینند.

جلیلی در پایان تأکید کرد: اگر کسی به دنبال وابستگی به قدرت های بزرگ بود نمی تواند شعار آزادی را سر بدهد و آزادی بدون استقلال و عدالت شکل نخواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا