گوناگون

تمام روستاهای ورامین از نعمت گاز و برق برخوردار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز محسن خوانساری در دیدار جمعی از روستاییان و عشایر شهرستان ورامین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر در دو دهه گذشته رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره کمتر کردن وابستگی به اقتصاد نفتی محقق می‏ شد به بخش بزرگی از اهداف انقلاب رسیده بودیم و مقاومتی کردن اقتصاد راه خروجش جدایی از اقتصاد نفتی و تک‏ محصولی است.

فرماندار ورامین با اشاره به اینکه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت همگانی و عمومی کردن فعالیت‏ های اقتصادی است افزود: ابزار اقتصاد پویا، سرمایه  و دانش و تکنولوژی بازار مصرف است و پس از اینکه هدف‏گذاری صحیح اقتصادی انجام شد باید از ابزارهای صحیح استفاده کرده و به سمت کاهش هزینه‏ ها رفت.

خوانساری گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، روستائیان نقش غیر قابل انکاری بر عهده دارند زیرا روستائیان قشر مولد جامعه می باشند که می توانند با توسعه فعالیت خود در حوزه های مختلف کشاورزی ودامپروری، زمینه رشد و توسعه اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

وی تأکید کرد: شهرستان ورامین از قطب های کشاورزی استان تهران محسوب می شود و برخی از محصولات کشاورزی و لبنی تهران در این منطقه کشت و مورد استفاده قرار می گیرد و توجه به بخش کشاورزی می تواند زمینه ساز توسعه در کشور شود و بسیاری از مشکلات و موانع امنیت غذایی در کشور با توجه بیشتر به کشاورزی قابل حل خواهد بود.

خوانساری ادامه داد: توسعه متوازن تمامی بخش های کشور به عنوان برنامه راهبردی دولت تدبیر و امید محسوب می شود و مسوولین وظیفه دارند تا با سرکشی مستمر به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، مشکلات این مناطق را رصد کرده و نسبت به رفع موانع توسعه آن اقدام لازم را به عمل آورند.

این مسئول متذکر شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزشهای اسلامی و نگاه عادلانه به تمام اقشار است و این دیدگاه باعث می شود تا رسیدگی به وضعیت روستاها در اولویت مسئولان قرار گیرد.

خوانساری به نقش اساسي روستاییان در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: روستاییان در دوران دفاع مقدس شهداي زيادي تقديم ايران كردند و امروزه در سنگر دفاع از ولايت به پاسداري مشغول هستند.

این مسئول گفت: روستاییان با هوشياري و پيروي از ولايت در دوران دفاع مقدس رشادت‌هاي كم‌نظيري را از خود به جاي گذاشتند و امروز نيز با تبعيت از منويات رهبر معظم انقلاب و براي دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي آماده هرگونه جانفشاني هستند.

وی تأکید کرد: روستاییان سلحشور و وفادار به اسلام كه تا قبل از انقلاب به عنوان مدافع اسلام با هيچ حاكمي سازش نكردند پس از پيروزي انقلاب نيز دست ياري به سوي امام امت دراز كردند و براي دفاع از كيان اسلام و ترويج مباني آن با امام (ره) و مقام معظم رهبري هم پيمان شدند.

خوانساری یادآور شد: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی روستاهای شهرستان ورامین از زیر ساخت های لازم از جمله راه ، آّب سالم و بهداشت، برق، گاز و تلفن برخوردار هستند ولی در مقابل زحمات و تلاش های روستائیان این خدمات اندک است و مسوولین باید در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به این افراد اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از اجرای طرح جاده های فرعی روستایی، تسریع بخشیدن در اجرای طرح هادی روستا ، تسطیح و به سازی مسیر روستای علی آباد به شهرک مدرس، خروج دامداری ها از بافت روستا به خارج از محدوده، تعویض تیرهای برق چوبی و قدیمی روستا توسط اداره برق، بهبود وضعیت فرهنگی روستا با کمک به کانون فرهنگی مساجد روستا، ارتقاء سطح امنیت روستا، معرفی افراد واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات آبیاری قطره ای و مکانیزاسیون با توجه به مشکلات کمبود آب زراعی و تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستا به عنوان مصوبات سفرروستایی مسوولین شهرستان ورامین به روستاها یاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا