گوناگون

تورم مازندران کم‌تر از میانگین کشوری

استاندار مازندران گفت: استان مازندان با داشتن 19 درصد تورم از متوسط کشوری کم‌تر است که این آمار نشان می‌دهد شکست رکود در استان روند درستی داشته که باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، «ربیع فلاح» امروز(شنبه 19 مهرماه) در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استانداری با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: برگزاری نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندارن که هفته‌ی گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد فرصت خوبی برای آشنایی با سرمایه‌گذاران و شناخت ظرفیت استان بود و ما در این همایش از حضور و استقبال سرمایه‌گذاران برای شرکت در سرمایه‌گذاری استان بسیار خوشحال شدیم.

وی حضور دستگاه‌های مختلف در این همایش را برنامه‌ریزی شده دانست و گفت: این سبب می‌شود تا بتوانیم از امکانات و نیروی انسانی این دستگاه‌ها در به ثمر رسیدن اهداف این همایش بهره‌مند شویم.

استاندار مازندران تصریح کرد: ما می‌توانیم با ارائه‌ی الگوهای مناسب در سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی را به شرکت در آبادی استان وارد کنیم و برای دستیابی به این مهم برگزاری جلسات و پیگیری مصرانه لازم است.

وی ادامه داد: باید بکوشیم تا استان با جوش و خروش جلو رود و فضای هم‌افزایی و همدلی در استان در اوج قرار گیرد.

خرید 11 هزار تن برنج کم محصول از کشاورزان

فلاح اظهار کرد: ما معتقدیم اگر قوانین دست و پاگیر در جذب اعتبار وجود داشته باشد استان باید با ظرفیت‌های خود و با بهره‌گیری از نیروی متفکر استان روند را به پیش ببرد.

وی با اشاره به مشکلات شالیکاران و بحث خرید برنج تولیدی کشاورزان، افزود: برای نخستین بار امسال،11 هزار تن برنج‌های کم محصول با قیمت مناسب توسط تعاونی از کشاورزان خریداری شد.

برطرف کردن مشکل مرکبات و کیوی با صادارت

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان با اشاره به بحث مرکبات و کیوی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات باغداران در این محصولات هنوز فرصت داریم تا امسال، به صادرات فکر کنیم و متأسفانه مشکلات باغداران در این بخش هنوز باقی است و می‌کوشیم تا ضمن ارایه راه حل‌ها برای نگهداری کوتاه مدت میوه‌جات مشکلات این بخش برطرف شود.

ورود رئیس اتاق بازرگانی کشور تا یکماه آینده

وی افزود: جلسه با اتاق بازرگانی ایران داشتیم و مقرر شد تا یکماه آینده رئیس اتاق بازرگانی کشور به مازندران بیایند تا به مازندران کمک کنند و ما از تجربیات و امکانات اتاق ایران استفاده کنیم.

فلاح با اشاره به بحث اطفای حریق در مازندران تصریح کرد: اطفای حریق در مازندران نسبت به دیگر استان‌ها بهتر بوده است.

وی افزود: خط هوایی از قرقیزستان به مشهد در حال راه‌اندازی است و این امکان موجب می‌شود تا کشورهای عضو اکو برای گردشگری سلامت راحت‌تر به مازندران بیایند.

ورود جدی در مدیریت ورزشکاران مازنی

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی مازندران با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی کارگران کشور در مازندران، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در بحث ورزش، بحث مدیریت ورزشکاران استان است و مسئول ورزش استان باید در این حوزه جدی وارد شود.

تأکید استاندار در اجرای احکام صادره در بحث زمین‌خواری

وی با اشاره به ورود هیئت برای مبارزه با زمین‌خواری به مازندران گفت: استان مازندران، با وجود مشکلات زیاد در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز موفق عمل کرده و زمین‌خواری خط قرمز ماست و در اجرای احکام صادره در این‌باره تأکید داریم.

انعقاد تفاهمنامه با سپاه در موضوعات مختلف

استاندار مازندران افزود: تفاهمنامه‌ای با سپاه در موضوعات مختلف منعقد شده که یکی از آنها حضور بسیجیان در روستا به‌عنوان دیده‌بانان حفظ اراضی است و مایلم که بقیه‌ی تفاهمنامه هر چه زودتر اجرا شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی با وزارت نیرو مقرر شد که از بخش خصوصی برای تأمین آب و ساماندهی بحث زباله‌ها استفاده شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی مازندران با اشاره به اینکه جذب اعتبارات استان به میزان تعهد آن استان وابسته است، اظهار کرد: اکنون قانون بودجه‌ی 94 بر اساس میزان تعهدات مشخص می‌شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید نظارت در سرشماری کشاورزی را بیشتر کند.

تقدیر استاندار از شهردار ساری در بهره‌برداری از رود تجن

فلاح با تقدیر از «مهدی عبوری» شهردار ساری، گفت: ایجاد پارک ملل در محوطه‌ی رودخانه‌ی تجن ساری الگوی خوبی برای دیگر شهرها استان است، چون در استان ما دست‌کم هر شهری از یک رودخانه بهره مند است که نگاه بهره‌برداری مناسب از آن نشده است.

وی با اشاره به محیط زیست استان افزود: یک توافقی با سازمان محیط زیست کشور انجام شده با عنوان «ساحل پاک و مسیر پاک» که لازم است بخش خصوصی وارد شود تا بتوانند امکانات خدماتی برای مسافران ایجاد کند و این از اقداماتی است که باید انجام شود.

ضرورت توجه به معاش ورزشکاران

فلاح با اشاره به کسب افتخار مدال‌آفرینان کشور به‌ویژه استان مازندران، اظهار کرد: مازندران 16 مدال از 50 مدال کشور را کسب کردند و ان‌شاالله در استانداری هم از آنان تقدیر شایسته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه‌ی راه‌یافتگان به مسابقات اینچنون تقدیر شوند، افزود: در تقدیر از این ورزشکاران مسأله فقط بحث جایزه نیست بلکه ما باید برای معاش ورزشکاران و استمرار و رشد ورزشکاران بکوشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان مازندران از مسئولان استان خواست تا آئین‌نامه‌ی بودجه‌ی سال 94 را دقیق بخوانند و پیگیر شوند.

اختصاص 100 درصدی بودجه برای طرح‌های مهم استان

وی افزود: مقرر شد برای طرح‌های مهمی که در استان داریم بودجه‌ی 100 درصد تخصیص یابد.

استاندار مازندران با اخطار به مدیران ناکارآمد در جذب بودجه‌ی استان، گفت: هیچ عذری از مدیران پذیرفته نیست که اعتباری در استان بیاید و مدیران شهرستان‌ها نتواند جذب کنند که بدون شک نسبت به آن مدیر تجدیدنظر می‌کنم.

ورود یک هیئت 25 نفری از عمان به مازندران در هفته‌ی آینده

وی افزود: هفته‌ی آینده یک هیئت 25 نفری از عمان به مازندران می‌آیند که «احسانی» معاون برنامه‌ریزی استانداری و «عیسی‌نیا» باید پیگیری کنند.

فلاح اظهار کرد: باید آمار واحدهای تولیدی کاملاً شفاف شود و مسئولان بکوشند تا همه‌ی راه‌هایی را که به راه‌اندازی واحدهای تولیدی می‌انجامد اقدام کنند.

کاهش نرخ تورم و بهبود رفاه اجتماعی رویکرد بودجه سال 94 است

به گزارش ایسنا، «علی احسانی»، معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران نیز اجرا کردن مصوبه‌ی شورای اقتصادی درباره‌ی «اقتصاد مقاومتی»، کاهش نرخ تورم و بهبود رفاه اجتماعی، تداوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ارتقای پوشش مالیات و درآمد مالیاتی از رویکردهای قانون بودجه‌ی 94 برشمرد.

به‌گفته‌ی وی، یکی از قوانین ما در تنظیم بودجه‌ی 94 توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران افزود: اجرا کردن مصوبه‌ی شورای اقتصادی درباره‌ی «اقتصاد مقاومتی»، کاهش نرخ تورم و بهبود رفاه اجتماعی، تداوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ارتقای پوشش مالیات و درآمد مالیاتی از رویکردهای قانون بودجه‌ی 94 است.

احسانی تصریح کرد: ارتقای حفظ محیط زیست، ارتقای منابع ارزی از طریق شناسایی منابع جدید، ساماندهی و اولویت‌بندی طرح تملک و دارایی، تأمین اعتبار و پرداخت بدهکاری دولت به کارفرمایان، استفاده از فن‌آوری اطلاعات، تقویت و ارتقای بخش دولتی در فعالیت‌های فرهنگی وهنری و افزایش نقش مردم از دیگر رویکردهای دولت در اختصاص بودجه‌ی 94 است.

وی ادامه داد: افزایش اعتبار مولد و کاهش بیکاری، حمایت از کارآفرینان، بهره‌برداری از منابع اقتصادی و … جزو رویکردهای بودجه‌ی 94 ذکر شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران با اشاره به بحث فضای سبز در استان اظهار کرد: بحث بازپیرایی فضای سبز و مبلمان و بهداشت امور شهری که در بلوارها، ورود و خروج داخل شهری حریم ساحل‌ها باید رعایت شود از موضوعات مهم در استان است.

براساس این گزارش، در ادامه «ولی‌پور» مدیرکل برنامه و بودجه‌ی استانداری مازندران نیز گفت: یکی از وظایف دولت تنظیم لایحه‌ی بودجه است.

وی افزود: در سال‌های اخیر امکان شاخصه‌مندی اعتبارت به‌علت وجود طرح‌های نیمه‌تمام امکانپذیر نیست.

مدیر کل برنامه و بودجه‌ی استانداری مازندران افزود: پیشنهادات ما این است که باید از 15 آذرماه که دولت باید بودجه را به مجلس تحویل دهد باید از زمان بهره گرفت.

وی از فرماندران و مدیران دستگاه خواست تا 22 مهر 93 پیشنهادات خود را ارائه کنند و به‌صورت هفتگی به دستگاه‌های اجرایی استان گزارش دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا