گوناگون

توزیع برنج های خارجی درسبدهای خانوارهای مازندرانی

81231947 5813752

ˈسید مرتضی امینیˈ عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان آمل درخصوص تصمیم های گرفته شده به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود آنکه رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نامه ای از رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت مازندران تقاضا کرده بود توزیع برنج خارجی در سبدغذایی خانوارها متوقف شود، متاسفانه درماه مبارک رمضان جلوی این کار گفته نشد.

وی با بیان اینکه تا هفته آینده برداشت برنج از شالیزارهای مازندران آغاز وبرنج داخلی وارد بازار می شود، افزود: ورود برنج های خارجی درفصل برداشت ضربه به تولید برنج داخلی است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه امسال شالیکاران این شهرستان در حدود 38هزار هکتار شالیزار برنج کشت کردند، اضافه کرد: شهرستان آمل با تولید سالانه بیش از 200 هزار تن برنج سفید به تنهائی برنج مورد نیاز حدود 5 میلیون نفر را تامین می کنند.

امینی، واردات برنج درزمان برداشت برنج داخلی را یکی از چالش های هر ساله وتمام نشدنی شالیکاران اعلام کرد وادامه داد: متاسفانه با وجود اعلام ممنوعیت واردات برنج در زمان برداشت برنج داخلی، ارقام خارجی برنج در سطح زیادی در مازندران که قطب تولید برنج کشور است، توزیع می شود.

وی تصریح کرد: باید سیاستی در استان اعمال بشود تا ازورود برنج های خارجی جلوگیری شود تا شالیکاران استان با خاطری آسوده به فکر تولید این محصول استراتژیک و خودکفایی کشور باشند.

برداشت نخست برنج همه ساله از اواخر تیرماه واوایل مردادماه در مازندران آغاز و همزمان در برخی مناطق این استان کشت دوم و پرورش ˈ رتون ˈ نیز انجام می شود.

مازندران با دارابودن حدود 220 هزار هکتار شالیزار سالانه بیش از 950 هزار تن برنج سفید تولید وبیش از 40 درصد برنج موردنیاز کشور را تامین می کند.ک/3

7327/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا