گوناگون

توسعه اشتغال در دستور کار دولت قرار گرفت

81217437 5789067

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی ،طی آیین ویژه ای در ذوب آهن اصفهان ، پالایشگاه شماره 2 تصفیه گاز کک و باتری شماره یک کک سازی این شرکت بطور رسمی افتتاح شد.

همچنین با حضور این سه وزیر، تفاهنامه تولید ریل بین ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضاء رسید .

***ذوب آهن اصفهان پایه گذار صنعت فولاد کشور

در این آیین که استاندار اصفهان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه و محسن پورسید آقائی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت طی سخنانی با اشاره به کسوت ذوب آهن اصفهان در صنعت فولاد کشور گفت: احداث پالایشگاه توسط ذوب آهن کار بزرگی است که سرمایه گذاری 160 میلیاردی به صورت ارزی و ریالی برای آن صورت گرفته است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص امضای تفاهم نامه تولید ریل در ذوب آهن نیز گفت: دولت برنامه جدی برای توسعه خط ریلی و راه آهن درکشور دارد چون متاسفانه امروز کل ریل راه آهن ما ازخارج وارد می شود .

وی افزود:در مذاکرات سال گذشته مقرر شد ذوب آهن با توجه به اینکه از لحاظ مواد اولیه بهترین شرایط را دارد و می تواند مواد فولادی را در حدی که برای تولید ریل مناسب باشد تصفیه کند ،مقدمات لازم جهت راه اندازی خط نورد را فراهم کند که ان شاالله در قالب برنامه پیش بینی شده به اجرا درخواهد آمد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآورشد: اگر امروز اصفهان مقام اول صنعت کشور را در اختیار دارد ، یکی از دلایل اصلی آن حضور ذوب آهن اصفهان می باشد که با تربیت نیروهای متخصص و مدیران موفق در سطح ملی ، منشا اقدامات مهمی در صنعت کشور شده است .

نعمت زاده افزود:ذوب آهن اصفهان علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود مبنی بر تولید محصولات فولادی ، باید همچنان در جهت تربیت نیروهای متخصص و صاحب دانش نیز تلاش کند . در واقع ذوب آهن با تربیت نیروهای متخصص پایه گذار صنعت کشور بوده و ما حاضریم در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد با این مجتمع عظیم صنعتی تعامل کنیم .

***ذوب آهن راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می سازد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره با امضاء تفاهنامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ذوب آهن اصفهان گفت: توسعه راه آهن و شبکه های ریلی در اولویت برنامه های کشور قرار دارد و دراین راستا احداث حدود 15 هزار کیلومتر راه آهن جهت احداث شبکه های راه آهن جدید و بهبود و افزایش کارایی شبکه های موجود در دست اقدام می باشد .

وی افزود:با توجه به اینکه هر کیلومتر راه آهن نیاز به 120 تن ریل دارد بنابراین جهت احداث 15 هزار کیلومتر راه آهن جدید ، یک میلیون و 800 هزار تن ریل نیاز داریم .

آخوندی تصریح کرد:اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر ، ریل مورد نیاز راه آهن را مطابق استاندارد های بین المللی تولید کند ، ما نیز متعهد به خرید این محصول هستیم و لذا بازار خوبی برای این محصول ذوب آهن در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می سازد.

وزیر راه وشهرسازی، وحدت ، همدلی و تعامل مناسب بین بخش های مختلف کشور را عامل توسعه سریع کشور و ایجاد افقی روشن پیش روی ملت ایران دانست.

***تفاهنامه تولیدریل در ذوب آهن نمادی برای پیشرفت کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تفاهنامه تولید ریل بین ذوب آهن و راه آهن جمهوری اسلامی را موجب توسعه وپیشرفت ذوب آهن و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی دانست و گفت : مطابق این تفاهنامه مقرر شد سنگ آهن و زغال سنگ مورد نیاز این شرکت تامین شود و همچنین با حل مشکل معادن بافق امیدواریم بخشی از مشکلات ذوب آهن در این زمینه مرتفع گردد.

وی افزود:حضور سه وزیر در این مراسم اتفاقی نیست بلکه بخشی از تدبیر و تلاش دولت برای خروج اقتصاد کشور از رکود، افزایش تولید وایجاد اشتغال می باشد.

علی ربیعی تصریح کرد:تفاهنامه مذکور ناشی از هماهنگی میان دستگاهی است که موجب هم افزایی شده و نه تنها برای ذوب آهن بلکه برای ملت ایران ، نماد توسعه و پیشرفت است.

*** امیدوارم ملت ایران از نتایج تفاهم امروز استفاده کنند

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ابزار خرسندی از امضای تفاهم نامه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان گفت: امروز تفاهم نامه مهمی توسط سه وزیر به امضا رسید که امیدوارم ملت ایران از نتایج این تفاهم استفاده کنند.

محسن پور سید آقایی افزود: ذوب آهن اصفهان تجهیزات لازم را خریداری نموده و مقدمات کار فراهم شده است . همچنین ما یک قرارداد پیش خرید نیز مبادله کردیم که در این خصوص با تفاهنامه گذشته متفاوت می باشد.

وی تصریح کرد:زمانی که وزارت راه قرارداد را منعقد می کند به آن عمل می شود و زمینه های اجرای آن پیش بینی شده است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت:با تولید ریل در ذوب آهن، ارز از کشور خارج نمی شود و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می شود که خود کفایی ارزی را به همراه دارد.

وی افزود: پس از تولید ریل در ذوب آهن هرموقع که ما به ریل نیاز داشته باشیم ازداخل کشور تامین می کنیم که این مساله باعث کاهش مشکلات ما در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مواد اولیه ذوب آهن از طریق راه آهن جابجا می شود تصریح کرد: پس از تولید ریل توسط ذوب آهن می توانیم بخشی از هزینه هایی که بابت این جابجایی دریافت می کنیم را تهاتر نماییم که این مساله به سود هر دو مجموعه خواهد بود.

پورسید آقایی با تمجید از تلاشهای دکتر سعد محمدی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد : وی یک مدیرعامل اجرایی و عملیاتی است که این مسئله در پیشبرد تفاهنامه بسیار امیدوار کننده است .

***بزرگترین خدمت ذوب آهن به کشور انتقال دانش و فناوری است

محمدرضا نعمت زاده که به منظور افتتاح باتری شماره 2 کک سازی ، پالایشگاه ذوب آهن و نیز امضای تفاهم نامه تولید ریل ملی در ذوب آهن حضور یافته بود در گفت وگویی افزود:ذوب آهن به مدیران، تکنیسن ها و مهندسین ما آموزش داد و آنها منشا خدمات زیادی در کشور شدند.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم فناوری های قدیمی را به روز کنیم و هزینه های تولید را پایین بیاوریم و اکنون که ذوب آهن به سود دهی رسیده لازمه موفقیت آن این است که قیمت تمام شده اش را پایین بیاورد.

نعمت زاده اظهار داشت: واحدی که عمرش از اطرافیان خود بیشتر است باید توانمندی فنی خود را که در طول این سالیان انباشته شده است افزایش دهد و ما اگر بخواهیم بهترین تکنولوژی های تولید فولاد را در زمینه کوره بلند و تعمیر و نگهداری و تعمیرات ببینیم باید به ذوب آهن بیاییم.

وی در پایان گفت: تقاضای من از همه تلاشگران ذوب آهن آن است که سعی کنید یک واحد نمونه از جهات مختلف اشته باشیم.

یادآور می شود، در حاشیه افتتاح دو پروژه مذکور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کوره بلند شماره 3 ذوب آهن اصفهان نیز بازدید کردند.

اقتصام(1) 9123**1440

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا