گوناگون

توسعه اقتصادی همراه با توسعه فرهنگی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد شمس الدین ظهر جمعه در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان به مصادیق تقوا اشاره کرد و اظهار کرد: آنچه انسان را به قله سعادت می رساند تقوا است.

وی با تشکر از حضور پررنگ جوانان در اعتکاف شهرستان افزود: حضور در مراسم معنوی اعتکاف نیز یکی از مهم ترین مصادیق تقوا است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه جامعه به سمت پیری می گراید، بیان کرد: باید مردم ایران در راستای افزایش زاد و ولد برای مبارزه با این معضل بزرگ تلاش کنند.

حجت الاسلام شمس الدین در خطبه دوم به مناسبت های هفته اشاره کرد وگفت: بحث اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس، روز ارتباطات و روابط عمومی، روز میراث فرهنگی، روز جهانی توسعه فرهنگی و…از جمله مناسبت های هفته است.

وی در رابطه با بحث رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مردم بیش از 60 سال است که زیر چکمه های زور رژیم صهیونیستی له می شوند.

حجت الاسلام شمس الدین رژیم صهیونیستی را بعد از رژیم ایالات متحده امریکا دومین رژیم بزرگ و زورگو دانست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک رژیم نکبت بار، نحس و شوم است.

انقلاب ایران انقلابی قرآنی است

امام جمعه بشرویه گفت: در دنیا رژیم صهیونیستی از ابتدا نسبت به انقلاب اسلامی که بر پایه قرآن و عترت شکل گرفته بود توطئه های فراوان کرده است.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: دسیسه ها و توطئه های دشمنان سرانجام به جنگ هشت ساله تبدیل شد که بیش از 200 هزار شهید در این جنگ تقدیم نظام خود کردیم.

وی بیان کرد: انقلاب ما انقلاب قرآنی و اسلامی بوده و هرکسی بخواهد با خداوند بجنگد خداوند او را از بین می برد.

امام جمعه بشرویه اظهار داشت: بیش از 34 سال با این نظام دشمنی و تحریم اقتصادی شده است و جنایات متعددی برعلیه این نظام شکل گرفته است.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه اگر بخواهیم لیست جنایات استکبار جهانی را در طول 60 سال اخیر بنگریم فراوان است، گفت: به یغما بردن معادن و ذخایر ایران، هجوم نظامی در جریان واقعه طبس، حمله به ایران، کودتاهای فراوان، تحریم های اقتصادی و… از جمله این جنایات علیه ایران اسلامی بوده است.

وی تاکید کرد: بنا برفرموده مقام معظم رهبری بایستی دولتمردان بسیار مواظب باشند که بحث انرژی هسته ای ایران مورد معامله قرار نگیرد.

تحریم ها در دوران انقلاب سازنده بوده است

امام جمعه بشرویه با اشاره به اینکه بحث تحریم در دوران انقلاب برای ما سازنده بوده است، بیان داشت: در دوران تحریم ها دانشمندان و بسیجیان کشور دست به دست هم دادند و به افتخارات ویژه ای در تمامی عرصه های دریایی، زمینی و هوایی دست یافته ایم که موجبات اقتدار ایران اسلامی را فراهم کرده است.

حجت الاسلام شمس الدین گفت: بحث انرژی هسته ای بحث مهمی است که جوانان کشور در زمان تحریم ها که موجبات پویایی تفکر ها شده بود توانستند به آن دست یابند.

وی تاکید کرد: ما جریان هسته ای را با پشتکار فراوان به دست آورده ایم لذا نباید آن را به آسانی و به قیمت کم بفروشیم.

امام جمعه بشرویه ضمن اشاره به شعار امسال بیان کرد: بحث اقتصاد باید با تفکر پویای جوانان ایران اسلامی مدیریت شود لذا باید در این مسیر جوانان و تلاشگران بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام شمس الدین لازمه پیشرفت در بحث اقتصادی را توجه ویژه به حوزه های بهره وری، صنایع تبدیلی و بحث معادن دانست.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام برای بازگشایی راه بشرویه به طبس بیان کرد: بازگشایی این راه یکی از نکات اساسی و حیاتی است که در این صورت بحث گردشگری در منطقه نیز گسترش می یابد.

بازگشایی راه بشرویه به طبس آرزوی دیرینه مردم است

امام جمعه بشرویه افزود:با بازگشایی این راه که یکی از آرزوها و نیازهای دیرین مردم شهرستان بشرویه بوده است دسترسی به فرودگاه و راه آهن و… را نیز برای این مردم آسان تر می سازد.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه بحث فرهنگ مانند اکسیژن در فضا است، گفت: یکی از ملزومات مهم در یک جامعه بحث فرهنگ است که توسعه اقتصادی اگر توام با توسعه فرهنگی نباشد متضرر خواهیم شد.

امام جمعه بشرویه اظهار داشت: جامعه ای که در حوزه صنعت پیشرو و از لحاظ معنویت ضعیف باشد عقب گرد خواهد کرد.

حجت الاسلام شمس الدین از دولت نیز خواست تا با در نظر گرفتن اعتبارات در بحث های فرهنگی کمک کار بخش فرهنگ در جامعه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا