گوناگون

توسعه اقتصاد منطقه ای در گرو توسعه اقتصاد شهری است

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید انصاری در بازدید پروژه ­های سرمایه ­گذاری شهر ابهر زیربنای توسعه متوازن و پایدار استان را رشد اقتصاد شهری استان عنوان کرد و افزود: نگرش مدیران شهری، شوراها و شهرداران باید به سمت استفاده از ظرفیت­های سرمایه ­گذاری و توسعه محور تغییر یابد .

وی  موقعیت جغرافیایی و توسعه شهر ابهر را منحصر بفرد ارزیابی و از شهرداری­ها بعنوان موتور محرک اقتصاد منطقه ­ای نام برد.

 انصاری با اشاره به سرانه درآمد شهرداری ابهر افزایش سطح سرانه درآمد درسطح شهرها را راهکار مهمی در برون رفت از وضعیت موجود توسعه شهری بر شمرد و افزود: در این فرایند باید سعی شود ضمن افزایش سرانه درآمدهای عمومی بخش عمومی  ساخت و ساز آسیب نبیند.

استاندار زنجان توسعه مشارکت مردمی در نوسازی شهری به خصوص بافت­های فرسوده را از دیگر راهکارهای عملیاتی در تغییر چهره و سیمای شهری بیان نموده و در این راستا ارائه طرح­های اصلاح و بازسازی فضاهای فرسوده شهری را خواستار شدند.

انصاری استفاده از ظرفیت­های قانونی برنامه و بودجه سال جاری (بند 3) و تغییر کاربری فضاهای بلا­استفاده و تبدیل به احسن نمودن این فضاها را فرصتی مغتنم برای توسعه شهری دانست و تأکید کرد: دولت و مدیران استانی می­بایست کمک و راهنمایی­های قانونی جهت استفاده از این پتانسیل توسعه ­ای برای شهر ابهر فراهم نمایند.

ارائه طرح­های عملیاتی برای مجموعه 80 هکتاری بافت فرسوده شهر ابهر، ارائه طرح بافت شهری برای باغات و مجموعه فضای سبز داخل محدوده شهری- توجه و تکیه بر آداب و رسوم اجتماعی در توسعه و عمران شهری- استفاده از ظرفیت­های بخش خصوصی در توسعه پایانه حمل و نقل عمومی- استفاده از تسهیلات  پایانه و حمل و نقل استان در تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری و برون شهری- تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب عمومی شهر ابهر با مشارکت بخش خصوصی، فعال شدن کمیته ترافیک شهری، ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری­ها در بخش­های عمومی  از نکات مهمی بودند که استاندار زنجان  مورد تأکید قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا