گوناگون

توسعه روستاها باید اولویت برنامه های دولت قرار گیرد

81238325 5824552

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان؛ ارتیکاس اقبال روز سه شنبه حل معضل حاشیه نشینی در شهرها را نیازمند برنامه ریزی دانست و افزود: برای جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی در شهرها، روستاها باید توسعه پیدا کند.

وی افزود: توسعه پایدار روستاها مانع گسترش معضل حاشیه نشینی در شهرها می شود.

به گفته وی افزایش امکانات و بسترهای زیربنایی برای روستاییان بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته تاثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر دارد.

اقبال یادآورشد: توسعه امکانات رفاهی در روستاها امید به زندگی در این مناطق را بالا می برد و سبب مهاجرت معکوس شهر به روستاها می شود.

وی افزود: تجربه نشان داده فراهم کردن امکانات مناسب در روستاها مانع کاهش جمعیت روستاییان می شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان اظهار کرد: هم اکنون ارایه خدمات مطلوب در روستاهای اطراف شهر در سطح کشور و استان از مهاجرت روستاییان به شهر کاسته است.

اقبال افزود: اسکان روستاییان مهاجر به مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی شهرها و اسکان غیر اصولی و نامناسب آنها سبب بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.

وی بیشترین میزان مهاجرت را مربوطه به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته دانست و گفت: برنامه ریزی مناسب برای فراهم کردن شرایط زندگی روستاییان لازم و ضروری است.

وی بهترین راهکار برای حل این معضل حاشیه نشینی را جلوگیری از خالی شدن روستاها و کاهش تراکم جمعیتی روستا نسبت به جمعیت شهری دانست.ک/2

7352/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا