گوناگون

توسعه پایدار صنعتی بدون توجه به محیطزیست میسر نیست

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: توسعه صنعتی باید با رعایت استانداردهای محیط زیست همگام شود.

گودرز رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، طی سخنانی اظهار کرد: اهمیت و نقش آب در بقا، زندگی بهتر و پیشرفت کشورهایی که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند، بیشتر از گذشته به عنوان یکی از عوامل توسعه پایدار مطرح است.

وی افزود: منابع جدید آب در مقایسه با گذشته کم و توسعه آنها گران‌تر شده که استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی می‌تواند تاثیر بسزایی در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای استفاده از پساب فاضلاب‌های صنعتی باید قوانین بهداشتی و زیست محیطی بسیاری رعایت و تصفیه خانه‌ها به استانداردهای جهانی مجهز شوند تا سلامت مردم و محیط زیست به خطر نیفتد.

رضایی در ادامه از اقدام اخیر شرکت شهرک‌های صنعتی البرز برای تحقق این مهم سخن به میان آورد و گفت: این شرکت در راستای اهداف و سیاست‌های کلان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و هم‌چنین عملکرد زیست محیطی به عنوان یک عنصر موثر و فعال در نظام مدیریت و استانداردسازی و با هدف نظام مدیریت زیست محیطی و جلوگیری از مشکلات و حوادث زیست محیطی موفق به اخذ ایزو 14001 برای تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی نظرآباد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی، مشکلات ناشی از وجود آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست را از دغدغه‌های مشترک محیط زیست و صنعت در استان برشمرد و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر پروژه‌های عمرانی مهم و زیربنایی در رابطه با محیط زیست و تصفیه خانه‌های فاضلاب در سطوح شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان گفت: ضرورت پرداختن به محیط زیست در صنعت هنگامی روشن‌تر می‌شود که دریابیم حرکت در مسیر توسعه پایدار صنعتی بدون توجه به محیط زیست غیرممکن است، لذا شرکت شهرک‌های صنعتی استان همواره برای حفظ و توسعه محیط زیست تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا