گوناگون

توصیه پلیس فتا در خصوص پیغامگیر تلفن همراه

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص پیغامگیرهای تلفنی توصیه‌هایی ارائه و به مردم هشدارداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ اسداله زحمتکش در خصوص “پیغامگیرهای تلفنی” مطالبی به شهروندان ارائه و بیان داشت: با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و حرکت رو به جلوی آن، شاهد مزایای آن در زندگی روزمره هستیم اما این پیشرفت‌ها، آسیب‌ها و معایبی را نیز با خود به همراه دارند.

وی افزود: یکی از این تکنولوژی‌ها که روزانه شاهد تنوع زیادی در بازار عرضه آن هستیم، تلفن‌های ثابت است. نسل جدید تلفن‌های ثابت دارای تکنولوژی ضبط صدا و یا در اصطلاح رایج دارای پیغام‌گیر هستند.

زحمتکش افزود: در این تلفن‌ها برنامه‌ای تنظیم شده که شما در زمانی که در منزل حضور ندارید، می‌توانید از طریق یک تلفن دیگر با شماره منزل خود تماس گرفته و بعد از شنیدن صدای بوق کد تلفن خود را وارد و پس از برقراری ارتباط قادر به شنیدن تماس‌های ضبط شده خود باشید و بسیاری از هموطنان پس از خرید دستگاه‌های تلفن مجهز به سیستم منشی‌دار به دفترچه راهنمای آن توجهی ندارند و پیغام‌های شخصی و محرمانه و خصوصی خود را روی آن ذخیره می‌کنند و به این نکته دقت ندارند که در صورت عدم مراقبت صحیح از برخی تنظیمات می‌توانند شرایطی را برای سودجویان میسر سازند. تغییر ندادن رمز پیش فرض این گونه تلفن‌ها و توجه نکردن به این موضوع که اشخاص سودجو می‌توانند با وارد کردن این کد پیش فرض وارد سیستم شده و از آن بهره‌برداری کنند ، یک آسیب جدی است.

وی در ادامه توصیه کرد: پیغام های حساس و محرمانه خود را تا حد امکان روی چنین تلفن‌هایی نگهداری نکنند و حتما پس از خرید و راه‌اندازی آن رمز پیش فرض را تغییر دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا