گوناگون

تکذيب قتل هاي سريالي شمال و جنوب کشور / دستگيري خالقان خفاش شب خيالي در بوشهر و هرمزگان

سردار “هاديانفر” در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درباره دستگيري خالقان خفاش شب خيالي در بوشهر و هرمزگان، اظهار داشت : اين افراد در صفحه اجتماعي خود عكسي از دختري كم سن و سال با دهاني دوخته شده منتشر كرده و مدعي شده بودند كه خفاش شب او را از مقابل مدرسه‌اش در بوشهر ربوده و پس از سوزاندن بدنش با سيگار و آزار و اذيت و تجاوز، او را به قتل رسانده و جسدش را در ساحل رها كرده است.

اين مقام ارشد انتظامي افزود : اين شايعه به سرعت در فضاي مجازي منتشر شد و حتي دامنه آن به پيام‌هاي وايبري و ديگر وسايل ارتباطي هم رسيد که نتيجه اش به ايجاد احساس ناامني در مردم اين منطقه منجر شد، به ويژه آنكه مردم بوشهر پيش‌تر شايعه قتل 90 زن در استان هرمزگان به خصوص در استان هاي ديگر مانند فارس، بوشهر و يا ربوده شدن 100 کودک در تعطيلات اخير در شهرهاي شمالي کشور را شنيده بودند و احتمال مي‌دادند كه خفاش شب دوباره بازگشته است .

وي گفت: با كسب اين اطلاعات مشخص شد اين شايعه از فضاي مجازي آغاز شده كه در اين راستا تيمي از كارآگاهان زبده پليس سايبري مسوول رسيدگي اين پرونده شدند.

هاديانفر خاطرنشان کرد: با تلاش کارآگاهان پليس فتا، در مدت كوتاهي 5 نفر “خالق خفاش شب خيالي” در هرمزگان و بوشهر شناسايي و دستگير و سپس به مقامات قضايي تحويل داده شدند.

رييس پليس سايبري کشور در ادامه ضمن تکذيب خبر هرگونه وقوع قتل‌هاي زنجيره‌ اي در استان‌هاي جنوبي کشور و هرمزگان و شهرهاي شمالي، از برخورد جدي پليس با عاملان انتشار اين شايعات خبر داد و گفت: انتشار شايعات کذب کار مجرمانه ايست و نبايد بر شايعات کذب دامن زد .

وي با اشاره به اينکه هيچ کدام از عکس هايي که خفاشان شب خيالي در سايت شان قرار داده اند مربوط به هموطنان ما نيست، تصريح کرد: متهمان عکس ها را از سايت هاي خارجي برداشت کرده اند؛ کاهش احساس امنيت عمومي ، تشويش اذهان عمومي و اثر گذاري شبکه هاي بيگانه از اهداف مجرمان دستگير شده به شمار مي آيد.

رييس پليس فتا ناجا، عوامل تاثير گذار بر انتشار “خبر کذب بازگشت خفاش شب ” را مقرضانه عمل کردن برخي افراد، عدم آگاهي برخي از هموطنان که از روي دلسوزي و براي آگاهي به ساير دوستانشان اين خبر را منعکس کرده اند و نيز انتشار خبر توسط موتورهاي توليد محتواي وايبر در اختيار رژيم صهيونيستي است که دوست دارند کشور را ناامن نشان بدهند؛ عنوان کرد .
هاديانفر در خاتمه از شهروندان خواست هنگام دريافت ” خبر کذب بازگشت خفاش شب خيالي” و يا هرگونه خبر نادرست ديگر از طريق برخي از شبکه هاي اجتماعي و يا تلفن همراهشان اين خبر را حذف کرده و با پخش اين خبر دروغ باعث نگراني خود و ساير دوستانشان نشوند و حتما موضوع را به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا