گوناگون

ثبت سفارش اوراق اجاره بوتان به قیمت بازار در فرابورس ایران

81211125 5778061

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران، شرکت واسط مالی تیر یکم به منظور تامین مالی خرید چهار ساختمان مورد نیاز شرکت گروه صنعتی بوتان، 928 هزار و 600 ورقه اجاره را از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیره نویسی می کند.

کف قیمت تعیین شده برای این اوراق که قرار است به قیمت بازار و با شیوه ثبت سفارش پذیره نویسی شود، 960 هزار ریال تعیین شده و شرکت های تامین سرمایه نوین و تامین سرمایه کاردان تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق را برعهده دارند.

اوراق اجاره بوتان با نماد ˈصبوتاˈ و با نرخ سود 20 درصد منتشر می شود و تاریخ سررسید آن نیز 4 سال پس از تاریخ انتشار خواهد بود.

** گشایش نماد فرابورس از روز دوشنبه

ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت فرابورس ایران از فردا مجددا از سر گرفته خواهد شد.

براین اساس نماد ˈفرابورسˈ پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات این مجامع در سامانه معاملات، روز دوشنبه بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت و بدون محدودیت حجمی در هر سفارش (بلوک) در سامانه جدید معاملات توافقی بازگشایی می شود.

همچنین معاملات روز یکشنبه فرابورس درحالی پایان یافت که 142 میلیون و 434 هزار برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش 1760 میلیارد و 223 میلیون ریال در 16 هزار و 414 دفعه معامله شد و آیفکس با 3.6 واحد کاهش نسبت به روز شنبه بر روی عدد 744.9 واحد ایستاد.

** آغاز اعمال محدودیت فروش برای اوراق تسهیلات مسکن

براساس اعلام قبلی فرابورس ایران، از امروز فروش اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا 2 ماه پس از تاریخ خرید ممنوع شد.

محدودیت عدم فروش خریداران اوراق تا 2 ماه پس از خرید برای همه نمادها به غیر از 9 نمادی که تنها 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال می شود و نمادهای معاملاتی ˈتسه9010ˈ و ˈتسه 9104ˈ نیز هریک تا 14 مردادماه جاری مشمول اعمال محدودیت عدم فروش خواهند بود.

از سوی دیگر، امروز نماد معاملاتی اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خرداد ماه سال 1393 ˈتسه93031ˈ، در بازار عادی با محدودیت دامنه نوسان 5 درصدی قیمت گشایش یافت.

اقتصام(1)9141**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا