گوناگون

جایگاه تاریخی منطقه 12 شهرداری تهران احیا می شود

81223735 5799844

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری تهران، محمد باقر قالیباف در دومین نشست مشترک با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، اعضای اتاق های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی در برج میلاد تهران برگزار شد ، خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های شما این است که هم قدرت نرم و هم قدرت سخت را با هم دارید و بخشی از امنیت ملی و افتخار ملی کشور در گرو تلاش های یکایک شما است.

شهردار تهران 4 محور اساسی تولید اشاره کرد و گفت:این 4 محور شامل تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت است که باید در جامعه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرها مهمترین مراکز 4 محور تولید در کشورها به شمار می روند، یادآور شد: باید به این مساله توجه داشت که منابع انسانی به همه منابع دیگر ارجحیت دارد و توسعه پایدار بدون توجه به منابع انسانی امکان پذیر نخواهد بود.

شهردار تهران با بیان اینکه بر این باورم که امروز کشور به 2 اصل مهم نیاز دارد، ادامه داد: اولین مساله تحقق توسعه پایدار در کشور است و بدون شک روند توسعه باید از پایین جامعه به سمت بالا انجام شود چرا که توسعه برعکس آن امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه باید توسعه پایدار در کشور هم از سوی دولت و هم از سوی مردم اجرایی شود، یادآور شد: باید در کشور دولت و مسئولانی داشته باشیم که هم انگیزه پیشرفت و توسعه را داشته باشند و هم روند توسعه را در جامعه به صورت مردمی انجام دهند.

محمدباقر قالیباف در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در سال های اخیر کشور کارنامه قابل قبولی در حوزه فرهنگ نداشته است، بیان کرد: همیشه فرهنگ در کشور ما مظلوم بوده است.

وی ادامه داد:ما اکنون مشکل فرهنگ را از منظر آسیب شناسانه بررسی می کنیم و به همین خاطر است که عنوان می کنیم کارنامه اقتصادی و فرهنگی قابل قبولی در کشور نداریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اگر کشور مولد باشیم و استقلال خود را حفظ کنیم باید 4 محور اصلی تولید را داشته باشیم، گفت: اکنون در این 4 محور دچار مشکل هستیم و روش های درستی برای تحقق این 4 محور نداریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور است، یادآور شد: در واقع در این شرکت ها معرفت به ثروت و بعد به قدرت تبدیل می شود.

شهردارتهران با اشاره به سیاست های مدیریت شهری در سال های اخیر گفت: یکی از سیاست های قطعی که در شهرداری تهران دنبال کرده ام این است که کار مدیریت شهر را به سمت مدیریت کارفرمایی به معنای خصوصی سازی پیش ببریم.

قالیباف با بیان اینکه امروز مناقصات شهرداری سالم برگزار می شود بیان کرد : یکی ازبخش هایی که توانسته ایم خصوصی سازی را در آن اجرایی کنیم شرکت واحد اتوبوسرانی بود .

وی ادامه داد: درگذشته این سازمان 100 درصد دولتی بود در واقع مجبور بودیم هزینه های هر سفر شهروندان را با دارایی های ثابت هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط بخش خصوصی مدیریت می شود، بیان کرد : بالغ بر 70 درصد از این ناوگان دراختیار بخش خصوصی قرار دارد اما مشکلی که همچنان نتوانسته ایم دربحث خصوصی سازی آن راحل کنیم ایجاد یک ارتباط منطقی و درست بین شهرداری و بخش خصوصی است .

وی با اشاره به اینکه شرکت های خصوصی در بخش حمل و نقل عمومی هنوز پایدار نیستند، ادامه داد: شاید تجربه جهانی اقتصادی به این مساله اشاره کند که شهر تهران را باید با 5 سازمان بزرگ اداره کنیم نه با 70 سازمان که به شکلی نادرست خصوصی سازی شده اند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه قانون حمل بار و مسافر که بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده است، افزود: روزی 16میلیون سفر درتهران انجام می شود و روزی 10 هزار تن بار در تهران جابه جا می شود که منابع اقتصادی بالایی را به همراه خواهد داشت .

وی افزود:ساماندهی بارمسافر درشهرتهران با حضور فعالان اقتصادی و بخش خصوصی نه تنها باعث توسعه پایدار درپایتخت می شود، بلکه منافع اقتصادی زیادی را برای شهر تهران و سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت

قالیباف با اشاره به مساله اوقات فراغت و امکان سرمایه گذاری در این حوزه در شهرتهران افزود: یکی از مشکلاتی که پایتخت هم اکنون دارد نبود یک شهربازی درخورتوجه درتهران است .

وی ادامه داد: شهرداری این آمادگی را دارد که با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری در این بخش را هدایت کند .

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی بارویکرد اجتماعی اتاق بازرگانی و شهرداری تهران می توانند همکاری خوبی داشته باشند یادآور شد: این امکان برای شهرداری تهران وجود دارد تا دربحث اشتغال و راه اندازی کارهای کوچک و کاملا اقتصادی با سرمایه گذاران همکاری کند .

وی با اشاره به امکان سرمایه گذاری در محدوده تاریخی تهران قدیم برای فعالان اقتصادی افزود: تجربه های جهانی نشان می دهد هرچه به مرکز شهرها نزدیک تر می شویم ارزش مالی ، هویتی و فرهنگی شهرها بیشتر می شود که این خود یک برند است.

قالیباف با بیان اینکه در تهران نیز منطقه12 مرکزهویتی پایتخت محسوب می شود ،گفت: بزرگترین فرصت سرمایه گذاری درمنطقه 12 وجود دارد وشهرداری تهران مصمم است این منطقه را به رسالت تاریخی خود بازگرداند.

وی افزود: بنده مکلف هستم تاظاهر و باطن این منطقه را تغییر دهم تا ضمن بازگشت هویت به این محدوده فرصت سرمایه گذاری را دراین منطقه به فعالان اقتصادی معرفی کند .

تهرام/1393/564

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا