Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

جزئیات انفجار سلاح فوق سری آمریکا پس از پرتاب + عکس

به گزارش میهن پست – سلاح فوق محرمانه ارتش آمریکا روز گذشته پس از پرتاب از یک فرودگاه پرواز آزمایشی در آلاسکا و با کشف مشکلی در سیستم توسط کنترلگرهای زمینی، تخریب شد .

سلاح پیشرفته فراصوت ، بخشی از طرح ارتش آمریکا برای تولید موشکی است که گفته شده هر نوع هدفی را در هر نقطه از جهان طی چند ساعت از بین می‌برد؛ این سلاح با سرعتی بالغ بر ۵۶۰۰ کیلومتر بر ساعت – پنج ماخ – پرواز می‌کند.

سلاح فوق سری آمریکا
سلاح فوق سری آمریکا

این ماموریت که در ساعت چهار صبح به وقت محلی در مجموعه پرتاب کودیاک آلاسکا انجام شده بود، به منظور جلوگیری از آسیب به ایمنی عمومی لغو شد و هیچ کس در این حادثه آسیب ندید. این سلاح در زمان برخاست منفجر شد و دوباره در مجموعه فرود آمد که آسیب زیادی را به تاسیسات پرتابی وارد کرد.

سلاح فوق سری آمریکا
سلاح فوق سری آمریکا

به گفته مقامات، این سیستم در زمان آزمایش با خود کلاهک نداشت و موشک حامل سلاح پیشرفته فراصوت کمی پس از پرتاب در نزدیکی یک سکوی پرتاب در مجموعه پرتابی کودیاک افتاد.

سلاح فوق سری آمریکا
سلاح فوق سری آمریکا

این موشک که به عنوان تقویت‌کننده سلاح پیشرفته فراصوت کاربرد داشت، در حقیقت یک خودرو glide بود که برای دستیابی سریع به هدف طراحی شده است. این طراحی یکی از چندین طرحی است که توسط ارتش آمریکا و تحت برنامه حمله جهانی سریع و معمولی آزمایش شده است.

سلاح فوق سری آمریکا
سلاح فوق سری آمریکا

اولین پرواز آزمایشی این سلاح در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ انجام شد که در آن، از هاوایی به جزیره مرجانی کواجالین در اقیانوس آرام جنوبی پرواز کرد.
آزمایش روز دوشنبه برای ارتقاء آزمایشات، مدلسازی و شبیه سازی‌های زمینی قبلی طراحی شده بود.

این گلایدر با قدرت سفر در سرعت فراصوت به مقصد کواجالین پرتاب شد و قرار بود مسیر ۵۶۰۰ کیلومتر را در کمتر از یک ساعت طی کند.

سلاح فوق سری آمریکا
سلاح فوق سری آمریکا

این یک شکست برای برنامه آمریکا محسوب می‌شود که برخی تحلیلگران آن را بخشی از یک رقابت تسلیحاتی با چین خوانده‌اند که در ماه ژانویه یک سیستم فراصوت را آزمایش کرده بود.

ریکی الیسون، بنیانگذار شرکت غیر انتفاعی اتحاد حمایتی دفاع موشکی اظهار کرد، تصور نمی‌کند شکست روز دوشنبه به پایان یافتن این برنامه منجر شود چرا که این ماموریت بسیار مهم بوده و فناوری نویدبخشی دارد.

سلاح فوق سری آمریکا
سلاح فوق سری آمریکا

سلاح پیشرفته فراصوت توسط آزمایشگاه ملی ساندیا و ارتش آمریکا ساخته شده است و شامل یک بدنه glide (بدون موتور)‌ بر روی یک سیستم تقویت‌کننده سه مرحله‌ای با سوخت جامد موسوم به STARS (سیستم هدف استراتژیک) نصب شده بود.

منبع:space-travel

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا