گوناگون

جزئیات برگزاری 2 نشست مدیران بازار سرمایه با نمایندگان مجلس/ تدبیر نمایندگان برای رفع نگرانی بورسی ها

81228582 5808079

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علیرضا عسگری مارانی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در جلسات کمیسیون های اقتصادی و اصل 44 نسبت به کاهش شاخص و ثروت سهام داران نگران بودند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس معتقد بودند که این کاهش به تصمیم گیری های آینده مجلس مرتبط خواهد بود.

وی افزود: به رغم اینکه برخی معتقد بودند کاهش شدید شاخص های بورس ارتباطی به تعیین تبصره مربوط به افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی ندارند، برخی دیگر از نمایندگان نسبت به تاثیر منفی افزایش نرخ خوراک هشدارهایی داده بودند.

عسگری مارانی تاکید کرد: در این جلسه محمدرضا پور ابراهیمی معتقد بود که نسبت به کاهش ارزش دارایی سهامداران پیش از تصویب نرخ خوراک 13 سنتی هشدار داده بود و چنین روندی را پیش بینی کرده است.

مدیر عامل سرمایه گذاری ملی با اشاره به اینکه وجوه مربوط به مردم در صندوق های بازنشستگی شدیداً با کاهش ارزش سهام تحت تاثیر قرار گرفته است، گفت: کاهش ارزش سهام صندوق های بازنشستگی بسیار بیشتر از سودی بود که با افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و اعمال بهره مالکانه نصیب دولت شد.

وی افزود: در این جلسات مباحث مربوط به اعداد و ارقام بیشتر مورد بحث قرار گرفت و جمع بندی ها بر این شد که از بورس حمایت شود و بسیاری از نمایندگان مجلس نیز علاقمندی خود را به این بازار اعلام کردند.

این فعال حقوقی بازار سرمایه تاکید کرد: صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با ارائه گزارشی در آینده به نمایندگان مجلس تدابیر کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی اتخاذ خواهد شد.

عسگری مارانی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله ششم، اصلاح قانون مالیات ها و قانون تجارت گفت: با توجه به تدوین برنامه پنج ساله ششم از ماه های آینده، قرار شد که نظرات اهالی بازار سرمایه و دغدغه آنان اعمال شود.

وی در مورد مالیات ها نیز افزود: قرار شد به صورت کوتاه مدت در پرداخت بدهی مالیاتی صاحبان صنایع اقدام شود که در این خصوص شرکت های بورسی وضعیت بهتری داشته باشند.

مارانی با اشاره به اینکه صالح آبادی گزارشی از میزان تأمین مالی از طرف بازار سرمایه به نمایندگان مجلس ارائه کرد و نمایندگان از آن استقبال کردند، گفت: صالح آبادی بزرگی و استحقاق بازار سرمایه را به خوبی برای نمایندگان تشریح و دلایل ریزش های اخیر بازار را ریسک های سیستماتیک عنوان کرد.

وی با اشاره به صحبت های صالح آبادی در این جلسه تاکید کرد: رئیس سازمان بورس معتقد است که مردم بازار سرمایه را دوست دارند و باید در این وجه تلاش کنیم که سهامداران در بازار ماندگاری بیشتری داشته باشند.

اقتصام(1)** 9141**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا