گوناگون

جزئیات جلسه روز گذشته فرجی دانا با نمایندگان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه روز گذشته وزیر علوم با تعدادی از نمایندگان را تشریح کرد.

الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در خصوص جلسه نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم با فرجی دانا وزیر علوم، اظهار داشت: آقای ابوترابی فرد نایب‌رئیس اول مجلس روز گذشته به مصلحت‌اندیشی خود چند تن از نمایندگانی را که برگه استیضاح را امضا کرده بودند دعوت کرد ولی این جلسه استیضاح کنندگان با وزیر نبود چرا که استیضاح کنندگان 60 نفر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم در این جلسه قانع شده‌اند، ادامه داد: کسی بنا نبود که در این جلسه قانع شود و نمایندگانی که در این جلسه حضور داشتند نقطه نظرات خود را در مورد رفتار کلی وزارت علوم و مدیریت دانشگاه‌ها مطرح کردند و آقای فرجی دانا نیز صحبت‌های خود را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: آقای ابوترابی فرد فکر کردند که نمایندگانی را که در دسترس هستند دعوت کنند تا جلسه‌ای با وزیر علوم برگزار شود و این جلسه ارتباطی به استیضاح و استیضاح کنندگان ندارد.

نادران در پاسخ به این پرسش “آیا همچنان بر استیضاح وزیر علوم مصر هستید؟” گفت: بله؛ اتفاقی نیفتاده است؛ این جوسازی‌های رسانه‌ای که رسانه‌های ساختارشکن و تندرو انجام می‌دهند؛ فکر می‌کنند به‌نفع وزیر علوم است، به وزیر و خودشان خسارت وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: ادله‌ای که استیضاح کنندگان برای استیضاح وزیر علوم دارند به‌نظر من برای استیضاح یک وزیر قانع‌کننده است و نگرانی استیضاح کنندگان جدی و قابل توجه است و عمدتاً حاشیه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها بر جریان علمی و فعالیت‌هایی که باید در مسیر ارتقای علمی کشور انجام بگیرد، غلبه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان در خصوص جوّ جلسه روز گذشته نایب‌رئیس اول مجلس و تعدادی از نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم با وی گفت: روز گذشته چند نفر از نمایندگانی که اسمشان در لیست استیضاح بوده است و چند نفری که اسمشان نبوده است حضور داشتند و دغدغه‌های نمایندگان در حضور وزیر علوم مطرح شد.

نادران خاطرنشان کرد: البته این‌گونه جلسات در مجلس مرسوم است ولی این افراد نه وکالتی از طرف استیضاح کنندگان داشتند و نه اساساً این بحث بوده که استیضاح منتفی شود یا نشود، بلکه دغدغه‌ها مطرح شد. وزیر علوم قرار شد به دغدغه‌های نمایندگان پاسخ دهد ولی من فضای جلسه را به‌گونه‌ای ندیدم که رافع دل‌نگرانی‌های نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند، باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا