گوناگون

جزایری: بدحجابی با دخالت دولت رفع می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه جنگ نرم با اشاره به اینکه عدم رعایت حجاب اسلامی قبل از هر چیز نوعی ناهنجاری اجتماعی و قانون شکنی است گفت: مشکل بدحجابی با دخالت دولت برطرف می‌شود.

سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در تبیین وضعیت فرهنگی جامعه و وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، گفت: چنانچه متولیان امور نسبت به رعایت قوانین و مقررات موضوعه اهتمام لازم را داشته باشند، هرگونه ناهنجاری رفتاری در جامعه برطرف می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های حاکمیتی بایستی در جهت اجرای قانون اصرار و تعهد داشته باشند چرا که بی‌قانونی و عدم رعایت قانون و یا کمرنگ شمردن قانون منجر به بروز مشکلات و نارسایی و گاه هرج و مرج می‌شود و لذا برخورد با متخلف نه تنها در میان دستگاه‌های متولی باید یک اصل بحساب آید، بلکه مرور زمان، استمرار و اهتمام نسبت به آن سبب نهادینه شدن عدم بروز تخلف و فرهنگ عمومی جامعه می‌شود.

سردار جزایری با بیان اینکه جامعه ما در معرض فرهنگ‌های گوناگون و هجمه‌های مذهبی برنامه‌ریزی شده قرار دارد، تصریح کرد: براساس اسناد به دست آمده از رژیم‌های سلطه به خصوص آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها مبارزه اصلی با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران از طریق استحاله فرهنگی باید انجام پذیرد و لذا برخورد با اصول و ارزش‌های اسلامی در نوک پیکان تهاجم دشمن علیه جامعه ایران قرار دارد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: ارتقاء سطح معنویت و بصیرت آحاد جامعه نسبت به آموزه‌های دینی و سیاسی و اصول و ارزش‌های انقلابی یک اصل مهم و همیشگی است که به خصوص دستگاه‌های علمی، آموزشی پژوهشی و فرهنگی وظیفه دارند لحظه‌ای از آن درنگ نداشته باشند. لیکن سایر دستگاه‌ها از جمله بخش‌های دولتی و عمومی باید در جهت رعایت ارزش‌ها  به وظایف خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه دستگاه‌های دولتی و عمومی در مورد رعایت عفت عمومی و پاسداشت رعایت حجاب که از اصول مبانی دین مبین اسلام است اهتمام نشان دهند این ناهنجاری‌های موجود در جامعه به سرعت برطرف می‌شود.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه به موازات تهاجم گسترده دشمن به ارزش‌های اسلام عزیز، بی‌توجهی مراکز دولتی سبب بروز پاره‌ای بی‌بند و باری‌ها و بداخلاقی‌ها در سطح جامعه شده است، تصریح کرد: در این بین بسیاری از دولت‌مردان و مدیران دولتی و بخش‌های عمومی که از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند از گذشته تا امروز در این گناه بزرگ و مشوه جلوه دادن چهره‌ام القرای اسلام سهیم هستند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم افزود: فهم ضعیف و نادرست از اصول و احکام اسلام، بی‌تفاوتی و بی‌انگیزه‌گی، فراموشی امر به معروف ونهی از منکر از جمله آفاتی هستند که چنانچه در مقابل آن اقدامات مناسب و عاجل صورت نگیرد، به یک چالش برای کشور مبدل خواهد شد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: دولت باید به این مطالبه عمومی واکنش مثبت و جدی نشان دهد در غیر اینصورت با افکار عمومی جریحه‌دار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از رفتارهای ناصحیح رایج در جامعه از مهد کودکها تا دانشگاه‌ها و یا نهادینه‌سازی رفتارهای غلط از طریق ترویج آنها در رسانه‌ها از جمله سیما، با اصلاح  این مراکز برطرف خواهند شد.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه در هر یک از دستگاه‌های دولتی و عمومی باید بخشی به این مهم اختصاص یابد و مراقبت‌های جدی حسب قوانین و مقرارت بعمل آورده شود افزود:  این یک امر شناخته شده در علوم اجتماعی و جامعه شناسی و علوم رفتاری است که چنانچه با ناهنجاری ها ولو اندک و سطحی برخورد مناسب صورت نگیرد به ایجاد شکاف منجر می‌شوند که برای هر جامعه‌ای می تواند مشکل ایجاد‌کند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم تصریح کرد: فضای عمومی کشور نیاز به مراقبت همگانی دارد و قبل از بخش‌های خصوصی و گروه‌های مردمی، دولت‌ها مسئول این کار هستند.

وی گفت: بسیاری از بخش‌های خصوصی و نهادهای مردمی آماده‌اند در راستای سیاست‌های پایدار و برنامه‌های شفاف مسئولین و مدیران دستگاهای مسئول به وظایف خود عمل کرده و خود را با تدابیر مربوطه هماهنگ کنند و لذا هیچگونه کوتاهی در این فرآیند قابل قبول نیست.

سردار جزایری در پایان اظهار امیدواری کرد: با وفاق ملی و وحدت آحاد مردم و دستگاه‌های مسئول ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه برطرف شوند و بار دیگر جبهه دشمن را با شکست و ناکامی روبرو کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا