Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

سفری مجازی به جزایری رویایی مالدیو + تصاویر 360

قبل از سفری مجازی به جزایری رویایی مالدیو لازم است بدانید که جزایر مالدیو گروهی از جزایر موجود در اقیانوس هند است که امروزه جمهوری مالدیو و جزیره مینیکوی را در منطقه اتحادیه لاکشادوپ هند تشکیل می‌دهد.

از لحاظ تاریخی مینیکوی در محدوده سلاطین مالدیو قرار داشت. در سال ۱۷۹۰ مینیکوی به کمپانی هند شرقی بریتانیا تسلیم شد و بدین ترتیب بخشی از قلمرو بریتانیا هند شد.در سال ۱۸۵۸، به دنبال شورش سیپوی‌ها در سال ۱۸۵۷، کنترل هند از کمپانی هند شرقی به تاج‌وتخت بریتانیا منتقل شد و یک دهه بعد ملکه ویکتوریا به عنوان ملکه اعلام شد.

جزایری رویایی مالدیو

جزایر مالدیو در سال ۱۸۸۷ به یک مستعمره بریتانیا تبدیل شد. در زمان تقسیم هند در سال ۱۹۴۷، مینیکوی به‌طور خودکار به اتحادیه جدید هند منتقل شد، در حالی که باقی مانده از مالدیو به عنوان یک سلطنت خودگردان تحت حمایت بریتانیا ادامه داشت، در نهایت در سال ۱۹۶۵ به استقلال کامل رسید و از نظر زبانی، مینیکوی با بقیه گروه جزیره پیوند دارد.

جزایری رویایی مالدیو

به عبارتی دیگر مالدیو سرزمین جزیره‌ هاست ، جزیره‌ هایی کوچک که با فاصله‌ های کمی از هم این کشور را می ‌سازند ، شاید بتوان این کشور را آرام‌ ترین جای کره‌ زمین نامید زیرا با وجود شور و هیجانی که در ساحل بعضی از این جزیره‌ها برپاست باز هم آرامش آبی اقیانوس بر تمام این‌ ها چیره می ‌شود.

جزایری رویایی مالدیو

مجمع‌ الجزایر مالدیو بر روی فلات زیرآبی چاگوس لاکادیو قرار گرفته و به همراه جزایر چاگوس و لکشدویپ یک زیست ‌بوم خاکی را تشکیل داده است و نیز جمهوری مالدیو مجمع ‌الجزایری متشکل از 1192 جزیره مرجانی است که در 26 گروه آب ‌سنگی گروه‌ بندی می‌شوند ، مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاه ترین فاصله آن تا کرانه ‌های هند 600 کیلومتر است .

جزایری رویایی مالدیو

جزایری رویایی مالدیو در پهنه‌ ای آبی در حدود 90 هزار کیلومتر مربع پراکنده‌ است اما کل مساحت خشکی اش 298 کیلومتر مربع است ؛ توجه داشته باشید پایتخت کشور مالدیو ماله نام دارد و در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار گرفته که جزئی از آبسنگ کافو به‌ شمار می‌آید ، بزرگترین جزیره 5 کیلومتر مربع مساحت دارد  و در مجموع در مالدیو تنها 9 جزیره با مساحتی بزرگتر از 2 کیلومتر مربع وجود دارند که 200 عدد از جزیره ‌ها مسکونی بوده و 88 جزیره دیگر دارای اقامت گاه‌های گردشگری هستند.

جزایری رویایی مالدیو

در پایان بد نیست بدانید که در مالدیو تفریحات خیلی هیجان انگیز مانند بسیاری از کشور های ساحلی مانند دبی و یا تایلند وجود ندارد و در نهایت بیش ترین فعالیتی که باید انجام دهید ، شنا و غواصی است و به جای تمام  کارها ، روی شن‌ های سفید ساحل و زیر سایه‌ برگ ‌های پهن گرمسیری دراز بکشید و استراحت ، استراحت و فقط استراحت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا