گوناگون

جزييات پيشنهاد فدراسيون به کي‌روش

در شرايطي که کارلوس کي‌روش پنج‌شنبه پيشنهاد رسمي و مکتوب فدراسيون فوتبال را براي تمديد قراردادش دريافت کرد، آنچه از مفاد قرارداد پيشنهادي به اين مربي پرتغالي برمي‌آيد به نظر مي‌رسد او نيمکت تيم ملي ايران را حفظ کند.

اگرچه يکي از مسوولان فدراسيون فوتبال اين موضوع را تلويحا رد کرد و به خبرنگار ايسنا گفت: ” اگر کي‌روش بپذيرد قراردادش را با اين شرايط تمديد کند، بايد يک آدم ديگر شود! ” اما با صحبت‌هايي که اين مربي در برنامه تلويزيوني پنج‌شنبه شب انجام داد، به نظر مي‌رسيد اگر چنين باشد اتفاقا او قبل از باز کردن پاکت پيشنهاد آدم ديگري شده بود!

کي‌روش به صراحت تاکيد کرد مسايل مالي در تمديد قراردادش با ايران پس از داشتن زمين تمريني مناسب و بازيکنان در زمان کافي، در اولويت سوم قرار دارد اما جالب است در پيش قرارداد پيشنهادي به او، اولويت‌هاي اول و دوم کي‌روش مورد تاکيد و توجه خاص فدراسيون نبود.

ايسنا پيش از اين گفت‌وگويي را با دکتر محمد احساني عضو کميته فني فدراسيون انجام داد که در آن جزيياتي را از بسته پيشنهادي به کي روش منتشر شد اما فدراسيون پس از جمع‌بندي موارد مختلف فعلا پيشنهادي را به اين مربي داده تا در صورت توافق روي کليات، قرارداد نهايي با ذکر جزييات تهيه و تنظيم شود.

به گزارش ايسنا، فدراسيون پيشنهادي را در قالب 7 بند به کي‌روش تحويل داد که شامل موارد زير است:

1)- مبلغ پيشنهادي 1.5 ميليون يورو

مبلغ پيشنهادي فدراسيون به کارلوس کي‌روش سالانه يک ميليون و پانصدهزار يورو (معادل حدودي 6 ميليارد و 300 ميليون تومان) است.

2)- مدت قرارداد – 4 ساله مشروط

پيشنهاد فدراسيون به کي‌روش قرارداد چهارساله مشروط است. به نحوي که پايان قرارداد انتهاي جام جهاني 2018 روسيه است، با اين شرط که اگر تيم ملي در مسابقات انتخابي جام جهاني حذف شد، در همان مقطع زماني قرارداد خود به خود فسخ شده و محاسبه مالي با او تا همان زمان است.

3)- دو دستيار خارجي در کنار يک دستيار ايراني

بنابر پيشنهاد فدراسيون، کي‌روش تنها مي‌تواند 2 دستيار خارجي را با خود به ايران بياورد. همچنين کي‌روش بايد يک دستيار ايراني را در کادر فني بپذيرد.

طبق درخواست فدراسيون فوتبال، سرمربي تيم ملي هر مربي يا کارشناسي را که بخواهد بر اين تعداد بيافزايد (از قبيل مربي بدنساز، آناليزور و…) به صورت روزانه و به اندازه فعاليتي که دارند دستمزد دريافت مي‌کنند.

4)- پاداش‌ها:

کارلوس کي‌روش در پيش‌ قرارداد دريافتي بابت موارد زير پاداش‌هايي با مبالغ مختلف که احتمالا درصدي از مبلغ قرارداد اوليه‌اش باشد، دريافت مي‌کند:

– قهرماني تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا سال 2015

– راهيابي تيم ملي به جام جهاني 2018 روسيه

– صعود تيم ملي از مرحله گروهي جام جهاني 2018 به مرحله يک‌هشتم نهايي

5)- امکانات:

فدراسيون متعهد مي‌شود تا تمامي امکانات لازم از قبيل زمين تمريني مناسب، اجراي برنامه‌هاي اردويي در داخل و خارج از کشور،‌ تامين البسه مناسب و… براي آماده‌سازي تيم ملي در راه جام ملت‌هاي آسيا در سال 2015 و جام جهاني 2018 را فراهم سازد.

6)- تعامل با کميته فني

اين بند به منظور کنترل و نظارت بيشتر بر سرمربي تيم ملي تعيين شده است. براساس آن کي‌روش و اعضاي کادر فني تيم ملي بايد تعامل کامل و سازنده‌اي با کميته فني فدراسيون داشته باشد. او بايد گزارش‌ کاري منظمي را به کميته فني ارايه داده و نظارت اين کميته را به رسميت بشناسد.

7)- تقسيم وظايف برعهده فدراسيون است!

اما آخرين بندي که فدراسيون در قرارداد پيشنهادي‌ به کي‌روش آورده، مشخصا برآمده از اختلافات پيشين سرمربي پرتغالي تيم ملي با برخي اعضاي کادر مديريتي فدراسيون است!

بر اساس اين بند تقسيم وظايف مسوولين تيم ملي برعهده فدراسيون و کادر فني برعهده کي‌روش است. در اين بند به صراحت آمده که سرمربي تيم ملي حق دخالت در انتخاب سرپرست تيم و مسايل مربوط به اين حوزه را ندارد.

*‌ درخواست فدراسيون براي نظارت بر ساير تيم‌هاي ملي

فدراسيون يا در واقع کميته فني درخواست ديگري از کارلوس کي‌روش دارد و مي‌خواهد اين مربي علاوه بر سرمربيگري تيم ملي بزرگسالان، بر ساير تيم‌هاي ملي هم نظارت کند.

البته اين خواست اکيد فدراسيون نبوده و جزو بندهاي 7 گانه قرارداد پيشنهادي هم نيست اما قرار است در صورت حصول توافق نهايي ميان طرفين برسر سرمربيگري تيم ملي، اين خواست کميته فني نيز مطرح شده تا با کي‌روش در اين باره هم توافق شود.

بر طبق اين پيشنهاد،‌ سرمربي تيم ملي بايد نظارت دقيق و مستمري بر تيم‌هاي ملي پايه ( صرفا تيم ملي اميد و جوانان) داشته باشد و در عوض فدراسيون بابت موفقيت هر کدام از اين تيم‌ها در رقابت‌هاي آسيايي و جهاني، مبلغي را به عنوان پاداش به او مي‌دهد.

البته کي‌روش پاسخ صريحي در اين باره بيان کرد و گفت: مشکلي در پذيرش نظارت بر تيم‌هاي ملي ندارد اما به شرطي که اگر مسووليتي به او داده مي‌شود همراه با اختيار باشد و در غير اين صورت چنين شرطي را نمي‌پذيرد چون بايد از آبرويش براي اين تيم‌ها خرج کند!

کي‌روش که پنج‌شنبه اين پيشنهاد را دريافت کرد جمعه (ديروز) ايران را ترک کرد. او قصد دارد بازي‌هاي مرحله نيمه‌نهايي و مسابقه رده‌بندي و فينال جام جهاني را از نزديک تماشا کند و 16 تير به ايران برمي‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا