گوناگون

جشنواره غذای سنتی در میامی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در جشنواره پخت و عرضه خوراک‌های بومی شهرستان میامی که عصر شنبه با حضور 120 سرآشپز به همت کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر و شهرداری میامی برگزار شد بالغ بر 25 نوع خوراک بومی از جمله جوش بره، حلیم، دانو، آش جو، آش گندم، جوز و پنیر، بغرا، آش رشته و … در معرض دید و نظر داوران و سپس عرضه بین عموم مردم قرار گرفت.

شهردار میامی در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر برگزاری این گونه جشنواره ها را کمکی برای حفظ سنت های قدیم و زنده نگه داشتن غذاهای اصیل این منطقه دانست و گفت: متاسفانه با ورود غذاهای فست فودی و پرکالری به زندگی مردم، غذاهای بسیار لذیذ و پرفایده سنتی رو به فراموشی گذاشته است که با برگزاری این گونه جشنواره ها در صدد احیاء آنها هستیم.

علیرضا سالار تصریح کرد: دراین جشنواره سعی شده است تا با معرفی تغذیه سالم، داوم فرهنگ تغذیه سنتی به عموم مردم نشان داده شود.

رئیس کمیته بانوان شورای شهر میامی نیز در این گفتگو اظهار داشت: ترغیب و تشویق نسل جوان و نوجوان به پخت و مصرف غذاهای سنتی باید در خانواده ها مورد تشویق و تاکید قرار گیرد.

فاطمه نوروزی، افزود: متاسفانه بسیاری از غذاهایی که امروز در این جشنواره در معرض دید قرار گرفته شده است به فراموشی سپرده شده و غذاهای آماده جای خود را به این نوع غذاها داده اند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این جشنواره ها بار دیگر این غذاهای خوب، سالم، مقوی و سرشار از انواع پروتین ها را به سفره مردم منطقه برگردانیم، هر چند در میامی هنوز در برخی از سفره ها این غذاها دیده می شود.
در پایان به نفرات برگزیده این جشنواره جوائزی به رسم یاد بود اهدا شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا