گوناگون

جمع‌آوری 700 کیلوگرم زباله از "تالاب هشیلان"

‌تالاب هشیلان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و مرکز توسعه سازمان‌های غیردولتی زیست محیطی استان کرمانشاه پاکسازی شد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در این برنامه جمعی از کارکنان محیط زیست و اعضای انجمن‌های مردم نهاد دوست دار محیط زیست حضور داشتند و حدود 700کیلو زباله را از محوطه تالاب هشیلان جمع آوری و به پاسگاه مستقر در تالاب تحویل داده شده که در محل امن زباله دفن خواهد شد.

‌دکتر تورج همتی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه هدف از اجرای این برنامه را فرهنگ سازی در راستای اصلاح رفتار مردم در قبال محیط زیست دانست و گفت: فرهنگ آشتی با طبیعت و محیط زیست باید به عنوان یک میراث ماندگار در جامعه ما نهادینه شود تا بتوانیم این امانت الهی را حفظ و به آیندگان هدیه کنیم.

‌وی نقش رسانه‌ها را در این خصوص بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و یادآوری کرد: هر چقدر افراد جامعه نسبت به این مسائل حساس تر و آگاه تر باشند، پاکیزگی و سرزندگی طبیعت بیشتر شده و همین سرزندگی و شادابی به مردم باز خواهد گشت.

‌افشین عبداللهی مدیرعامل مرکز توسعه سازمان‌های غیر دولتی محیط زیستی استان کرمانشاه نیز در خصوص این برنامه عنوان کرد: این مرکز در ادامه طرح پیشنهادی خود به اداره کل محیط زیست در خصوص برنامه پاکسازی مناطق استان کرمانشاه که بصورت دوهفته یکبار اجرا می‌شود، بعد از پاکسازی منطقه حفاظت شده بیستون(چالابه) که به مناسبت روز جهانی پاکسازی غارها برگزار شد، این هفته به پاکسازی تالاب هشیلان پرداخت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا