گوناگون

حجم ذخیره آب مخزن سد اکباتان چقدر است؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: میزان ورودی آب از دو رودخانه تامین کننده آب سد اکباتان صفر است و حجم ذخیره آب در مخزن سد به 9 میلیون و 810 هزار متر مکعب رسید.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، “مرتضی عزالدین” اظهار کرد: براساس گزارش ایستگاه‌های مبنا از اول مهر سال گذشته تا 26 شهریورماه سالجاری به طور متوسط 386 میلیمتر بارش در همدان اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: در سال آبی جاری در مجموع 31 میلیون و 200 هزار متر مکعب آب وارد سد شده که از این میزان 20 میلیون مترمکعب برای مصارف شرب شهر همدان از سد خارج شده است.

‌وی تصریح کرد: دو رودخانه تامین کننده سد اکباتان فصلی هستند و در زمان بارش و فصول غیر زراعی آب مخزن سد را می‌توانند تامین کنند.

عزالدین حجم فعلی سد اکباتان را 9 میلیون و810 هزار متر مکعب دانست و افزود: از 50 روز قبل میزان ورودی آب از دو رودخانه تامین کننده آب سد اکباتان صفر شده است.

وی تاکید کرد: تنها راهکاری که بتوان بحران موجود در منابع آبی استان را از بین برد، مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی است.

به گفته وی، استان همدان 100 درصد منابع آب تجدید پذیر خود را استفاده می‌کند و بخش کشاورزی با مصرف 92 درصد از منابع آبی، بیشترین میزان مصرف آب را در استان به خود اختصاص داده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا