گوناگون

حداد عادل: اقتصاد مقاومتی، راهگشای تحقق پیشرفت در اقتصاد است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، راهگشای تحقق پیشرفت در اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، غلامعلی حداد عادل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم به تاثیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در راستای حل مشکلات داخلی کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی با مصرف کالاهای خارجی و واردات بی‌رویه تحقق پیدا نمی‌کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ویژگی مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرده‌اند که مهمترین این خصوصیات درون‌زا بودن، مردم‌گرا بودن، دانش‌بنیان بودن و اقتصاد است که بدون این ویژگی‌ها نمی‌توانیم به اهداف خود در عرصه جهانی پیرامون اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تشریح هریک از این خصوصیات، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر درون‌زا بودن اقتصاد تاکید دارند و این بدان معناست که باید بر توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی کشورمان در جهت اقتصاد مقامتی تکیه کنیم.

حداد عادل ادامه داد: یکی دیگر از این ویژگی‌ها، مردم‌گرا بودن اقتصاد است، تا جایی که رهبر انقلاب در چند سال گذشته سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی را ابلاغ کرده‌اند. همچنین باید توجه داشت که اقتصاد پویا، دانش‌بنیان است و رهبری در این زمینه نیز بر توسعه و گسترش علم و دانش در عرصه‌های مختلف توصیه کرده‌اند، زیرا اگر نتوانیم در علم و دانش به پیشرفت برسیم، باید نیازهای داخلی خود را از بیگانگان طلب کنیم.

وی، خرید کالای ایرانی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: معظم‌له خرید کالای داخلی را یکی از مولفه‌های مهم در توسعه اقتصادی می‌دانند ضمن اینکه تولیدکنندگان را به تولید کالای با کیفیت و مرغوب در کشور توصیه فرموده‌اند تا بتوانیم با تامین کالای داخلی، در اشتغال‌زایی و افزایش کار موفق باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر ایران بتواند در اشتغال و تولید گام بردارد نقدینگی و تورم نیز کنترل می‌شود و بسیاری از مشکلات اقتصادی از میان می‌رود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، سبک زندگی اسلامی را راهشگای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: غرب با استفاده از تبلیغات سوء در صدد نفوذ فکری و فرهنگی در جوامع اسلامی به خصوص ایران است و متاسفانه در این میان تا حدودی از سبک زندگی اسلامی دوره شده‌ایم و بسیاری از رفتارها و منش ما اسلامی و دینی نیست به ویژه در مورد مصرف دچار سنت‌های غلط هستیم.

حداد عادل خاطرنشان کرد: غرب می‌خواهد از طریق برنامه‌های خود در ماهواره‌ها و سایت‌ها برای مصرف کالاهای خودشان تشویق کند و این امر با رسیدن به اقتصاد مقاومتی منافات دارد و هر روز به لحاظ اقتصادی ما را محتاج به واردات می‌سازد.

وی با اشاره به برنامه‌های مخرب غرب در تحریم اقتصادی ایران گفت: در شبکه‌های ماهواره‌ای غربی میزگردهایی برگزار می‌شود که روش‌های تحریم ایران در بازرگانی و عرصه‌های اقتصادی در آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد از طرف دیگر تلاش می‌کنند، مصرف‌گرایی را در میان مردم ما ترویج کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اظهار کرد: اگر رهبر معظم انقلاب در شعار سال به فرهنگ و اقتصاد در کنار یکدیگر تاکید کرده‌اند و خواستار عزم ملی و مدیریت جهادی شده‌اند، باید بدانیم که دلیل این امر اهمیت فرهنگ در کنار اقتصاد است زیرا فرهنگ اساس جامعه اسلامی و مایه حیات آن است و فرهنگ در حقیقت همان باور جمعی است که در این کشور فرهنگ اسلامی منشأ انقلاب هم شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا