گوناگون

حرم حضرت معصومه (س) در شب میلاد مولود کعبه غرق در نور و شادی است

81162218 5692204

به گزارش ایرنا، حرم کریمه اهل بیت (ع) از ساعات ابتدایی دوشنبه شب پذیرای هزاران تن از زائران و مجاوران است که به منظور عرض تبریک میلاد خجسته اولین امام شیعیان وارد این مکان متبرک شده اند.

بسیاری از شهروندان قمی به همراه زائران حضرت معصومه (س) در شب سیزدهم رجب با در دست داشتن نقل و شیرینی و تقسیم آن ، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفته و برای جامعه اسلامی آرزوی خیر و برکت می کنند.

آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز دوشنبه شب و روز سه شنبه برنامه های شاد و متنوعی چون مولودی خوانی ، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت و هم چنین سخنرانی های مذهبی را برای زائران در نظر گرفته است.

به همت شهرداری قم و هم چنین هیئات مذهبی ، مساجد و جمعی از جوانان پرشور شهر قم نیز نقاط مختلف شهر به صورت زیبایی چراغانی شده است و جلوه های زیبایی در شهر قم پدید آمده است.

هم چنین شهرداری قم نیز از روزهای پیش برخی المان های شهری متناسب با میلاد پرشور امام علی(ع) را در جای جای شهر قم نصب کرده است.

بنا برگزارش خبرنگار ایرنا در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه های متعدد مردمی ایستگاه های صلواتی ایجاد شده است و در این ایستگاه ها با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی می شود.

با توجه به این که سالروز میلاد باسعادت امیرالمومنین(ع) به عنوان روز پدر نیز نامگذاری شده است شهروندان قمی با در دست داشتن شاخه های گل ، جعبه های شیرینی و هدایا در سنتی حسنه به دیدار پدرها و پدربزرگ ها رفته و این عید و روز پدر را به آنان تبریک می گویند.

بیوت مراجع عظام تقلید نیز از صبح فردا پذیرای مردمی خواهد بود که برای شرکت در جشن های گرامیداشت میلاد اولین امام همام شیعه در این مکان ها حضور خواهند یافت، مراسم مشابهی نیز در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش ، مسجد مقدس جمکران نیز به صورت بسیار جذابی با چراغ ها و پارچه های رنگی تزئین شده است و در چنین شب پر شور و سروری بسیاری از هموطنان و شهروندان قمی رهسپار این مسجد شده اند. ک/4

7408 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا