گوناگون

حس مشارکت جویی از مولفه‌های کارآمدی پلیس است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کاظم مجتبایی در مراسم تجلیل از راهوران محله در سالن همایش‌های مرکز اورژانس قم با بیان اینکه یکی از پایه‌های شعار هفته ناجا امسال،» کارآمدی «است، اظهارداشت: شعار امسال، پلیس، تلاش جهادی، کار آمدی و اقتدار است که نشان دهنده سه رکن اساسی در اجرای ماموریت هاست.

وی گفت: تبلور اراده پلیس در تلاش جهادی و همچنین فعالیت‌های گسترده و موثرش به عنوان کار آمدی و اقتدار و توانمندی برای انجام ماموریت‌ها بخصوص مقابله با هنجار شکنان بوده که باید در هفته ناجا به اوج خودش برسد.

فرمانده انتظامی استان قم یکی از مولفه‌های کارآمدی را حس مشارکت جویی دانست و افزود: یکی از وظایفی که قانون گذار بر عهده پلیس گذاشته و مسئولان و همچنین مردم از نیروی انتظامی انتظار دارند حس مشارکت جویی است، البته نباید وظایف خود را به دیگران واگذار کند بلکه می‌بایست یک حس تعلق و هم افزایی با سازمان‌های مردم نهاد زنده شود.

سردار مجتبایی خاطر نشان کرد: پلیس کارآمد از مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم در جهت تامین امنیت و انضباط اجتماعی استفاده می‌کند.

در ابتدای این مراسم نیز رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم ضمن ارائه گزارشی با بیان اینکه استان قم محور تردد بیش از 17 استان کشور است به پتانسیل راهوران محله در انضباط ترافیکی اشاره و تصریح کرد: این طرح از اسفند 88 با انعقاد تفاهم نامه مابین پلیس راهور ناجا و شهرداری کلید خورد.

سرهنگ» اردشیر جمشیدی راد «با بیان اینکه هدف اصلی طرح مذکور ارتقاء فرهنگ ترافیک است، گفت: کثرت محورهای روستایی و ازدیاد تردد خودرو‌ها باعث شد تا بر اساس این تفاهم نامه دهیاران به عنوان راهوران محله جهت افزایش آگاهی مردم انتخاب تا در کنار پلیس، تلاش جهادگونه‌ای در این زمینه داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از بخشداران، دهیاران و رانندگان نمونه ناوگان عمومی و همچنین رانندگان نمونه اداره راه و شهرسازی استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

فعالیت‌های اجتماع محور محور اصلی در فرهنگ سازی است

فرمانده انتظامی استان قم در دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه محور فرهنگ سازی، فعالیت‌های» اجتماع محور «است، گفت: بهره گیری دستگاه‌ها از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی یکدیگر هم افزایی ایجاد خواهد کرد.

سردار کاظم مجتبایی در این دیدار طی سخنانی اظهارداشت: یکی از مولفه‌هایی که در نیروی انتظامی مدت هاست دنبال می‌شود و محور اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی است، فعالیت‌های اجتماع محور است.

وی تصریح کرد: از نظر مردم فعالیت‌های نیروی انتظامی متحول شده و متفاوت از گذشته با محوریت اقدامات فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود که این خیلی با ارزش است.

فرمانده انتظامی استان گفت: رسیدن به این مهم در دو بخش دنبال خواهد شد، اول تلاش و کوشش پلیس و دوم مشارکت اجتماعی که با نهاد‌های مختلف و مردم به اینجایگاه مهم رسیده است.

وی با بیان اینکه بهره گیری دستگاه‌ها از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی یکدیگر هم افزایی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: نمونه بارز آن همراهی دهیاران و بخشداران در انضباط ترافیکی و همچنین آموزش و پرورش جهت اعزام دانش آموزان به شهرک ترافیک استان است که در آینده به ارتقاء فرهنگ ترافیک کمک خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت استان قم را دانش آموزان تشکیل می‌دهند گفت: با وجود یک هزار و 300 واحد آموزشی، هنوز بیش از یک هزار معلم در استان کم داریم.

دژاکام در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر شاخصه‌های اصلی همچون امنیت، بهداشت، آموزش و پرورش در کنار هم قرار بگیرند شاهد توسعه کشور در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در سخنانی تصریح کرد: همزمان با هفته ناجا 8 نمایشگاه مجازی با موضوعات پیشگیری از جرائم در استان راه اندازی شده است.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: هدف ما از دایر کردن این نمایشگاه‌ها بیشتر آموزش است تا مردم را با آسیب‌های فضای مجازی آشنا کنیم.

عملیات اجرایی و احداث ستاد ترخیص وسایل نقلیه در قم

مراسم کلنگ‌زنی و احداث ستاد ترخیص وسایل نقلیه در دومین روز از هفته ناجا با حضور فرمانده انتظامی استان قم برگزار شد.

در پی مشکلات مطرح شده از سوی مردم در خصوص مرکز ترخیص وسایل نقلیه فعلی، در تعامل شهرداری و نیروی انتظامی قرار بر این شد که مرکز جدید در فضایی بزرگ‌تر و در مجاورت مرکز شماره‌گذاری خودرو در جاده قنوات احداث شود.

در همین راستا و همزمان با هفته ناجا مراسم کلنگ‌زنی احداث مرکز ترخیص وسایل نقلیه توسط سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان قم و محمد دلبری شهردار قم به زمین زده شد.

این مرکز در زمینی به وسعت 3 هزار متر احداث خواهد شد و 300 مترمربع در فاز اول در آن احداث بنا صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان قم در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی این مرکز با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: احداث این مرکز یک حرکت جهادی است که با همت مسئولان با هدف تقویت روند خدمت‌رسانی به مردم آماده خواهد شد.

سردار کاظم مجتبایی با اشاره به اینکه محل فعلی ستاد ترخیص دارای ایرادات اساسی است، گفت: در مرکز جدید حقوق شهروندی رعایت شده و امکانات مورد نیاز فراهم خواهد شد.

شهردار قم نیز در حاشیه این مراسم با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: در پی مطرح شدن مشکلات موجود در مرکز ترخیص خودرو، جلسات مشترکی با فرماندهی انتظامی استان برگزار شد و توافق شد که مجموعه ستاد ترخیص با هدف حفظ کرامت شهروندان در تعامل با این نیروی خدمتگزار از سوی شهرداری قم ساخته شود.

مهندس دلبری گفت: مرکز ترخیص وسایل نقلیه در مدت زمان 6 ماه احداث خواهد شد و ابتدای سال 94 شاهد راه‌اندازی این مرکز خواهیم بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا