گوناگون

حضور تیم کارشناسان شهرداری تهران در خرمشهر/ تصمیم برای صرف کمک 50 میلیاردی به خرمشهر

به گزارش خبرنگار مهر، درپی تصمیات اتخاذ شده در همایش شهرداران کلان شهرها و مراکز استان های سراسر کشور که در هفته دفاع مقدس در خرمشهر برگزار شد، ظهر امروز شنبه، جلسه ای با هیئت کارشناسی اعزامی از سوی شهردار تهران در خصوص بررسی مسائل و مشکلات عمران شهری در سالن فرمانداری خرمشهر برگزار شد.

این هیئت که به سرپرستی یزدانی شهردار منطقه یک تهران  به خرمشهر سفر کرده است  با حضور حجت الاسلام موسوی امام جمعه خرمشهر، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و محمد حویزاوی شهردار خرمشهر و همچنین رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر در خصوص بررسی مسائل و مشکلات عمران شهری تشکیل جلسه دادند.

فرماندار خرمشهر در ابتدای این نشست از محمد باقر قالیباف شهردار تهران و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران به واسطه عنایت ویژه آنان به خرمشهر، تقدیر کرد و از هیئت اعزامی خواست تا از سطح شهر بازدید میدانی کنند و از نزدیک با مشکلات شهر در حوزه عمران شهری آشنا شوند.

ولی الله حیاتی با اشاره به اولویت های شهرستان خرمشهر عنوان کرد: مهمترین اولویت، ساماندهی ورودی های شهر است زیرا  چهره و ویترین هر شهری، ورودی آن شهر است و بسیاری  از سرمایه گذاران به محض  ورود به خرمشهر، برمی گردند و می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست.

حیاتی افزود: یکی دیگر از اولویتها، مسئله فضای سبز خرمشهر است. وقتی می گوئیم فضای سبز، منظورمان پروسه فضای سبز از صفر تا صد است یعنی مواردی همچون تامین آب، ایجاد و نگهداری فضای سبز را دربرمی گیرد.   

وی تصریح کرد: امکانات آتش نشانی این شهر بسیار ضعیف است و در زمان وقوع حادثه، خدمات آتش نشانی موجود در شهرستان صرفا تا طبقه دوم میسر است و کمک رسانی به طبقات بالاتر امکان پذیر نیست.

حیاتی، اولویت مهم دیگر خرمشهر را بحث معابر شهری دانست و افزود: معابر شهر نیاز به بازسازی و اصلاح دارند.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اولویتهای کلی از جمله احداث پارک شهر عنوان کرد: در خرمشهر پارکی که در خور شأن و منزلت مردم باشد وجود ندارد.

حیاتی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اینها اولویتهای شهری خرمشهر که اجرای آنها حلاوت و شیرینی نتیجه آن در کام مردم تاثیر گذار خواهد بود .

وی خواستار اجرای صفر تا صد تمام  پروژه ها به دست شهرداری تهران شد و خطاب به شهردار منطقه یک تهران و تیم کارشناسی همراه وی عنوان کرد: نه در شهرداری خرمشهر و نه در شهرستان توان فنی و مهندسی و توان اجرایی این کارها را نداریم به همین دلیل خودتان مدیریت، نظارت، هزینه و  اجرای کلیه پروژه ها را به عهده بگیرید.

فرماندار خرمشهر یادآور شد: مناطقی آسفالت شود که تاسیسات زیربنایی انجام شده و مجددا نیاز به حفاری و کنده کاری نداشته باشند. آن جاهایی هم که شهرداری آنالیز و اولویت بندی کرده، براساس این اولویتها یک کاری را انجام دهیم که رضایت خداوند و خلق خدا را جلب نماییم.

فرماندار خرمشهر در پایان خطاب به شهردار منطقه یک تهران اظهار کرد: انتظار من این است که پس از بازدید میدانی و با آن تدبیر و درایت و مدیریتی  که دارید وعنایت ویژه ای که خود آقای قالیباف نسبت به این منطقه  دارند نسخه ای فنی برای حل مشکلات حوزه عمران شهری بپیچید که مشکلات این شهر حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار تهران روز سوم مهرماه و همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور در شهر خرمشهر گفته بود: باتوجه به عقب افتادگی شهر خرمشهر به خاطر جنگ تحمیلی یک گروه کارشناس از تهران برای ساماندهی به این شهر اعزام می شود. این گروه متشکل از کارشناسان کلان شهرها و استانها است که در راستای همفکری، ساماندهی و رفع مشکلات عمران شهری در خرمشهر مستقر می شوند.

محمد باقر قالیباف از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای عمران شهری خرمشهر خبر داده بود و افزود: شهرداری ها فقط در صورت مصوبه شورا و دولت امکان صرف اعتبارات خود را در خارج از حوزه جغرافیایی خود دارند که خوشبختانه اعتبار یادشده مورد قبول اعضای شورای اسلامی تهران قرار گرفته است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا