گوناگون

حضور 150 افسر سعودی در موصل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، منابع عراقی از ورود 150 افسر سعودی به عراق به منظور همکاری با داعش خبر دادند.

طبق گزارشهای واصله این افسران سعودی با رهبری “فهد مصباح” با عبور از مرزهای مشترک سوریه و عراق در استان الحسکه وارد موصل شدند.

این در حالی است که یک منبع آگاه در شورای استانداری موصل به حضور افسران سعودی در این شهر اذعان کرد بدون آنکه به آمار دقیق این افراد اشاره ای بکند.

برخی از خبرنگاران روزنامه سعودی الوطن نیز این افسران عربستانی را همراهی می کنند.

پیشتر نیز منابع اعلام کرد بودند که عربستان سعودی کارشناسان پخش مستقیم تلویزیونی به موصل با هدف راه اندازی شبکه تلویزیونی ویژه داعش اعزام کرده است.

این در حالی است که نیروهای ویژه عراق طی روزهای گذشته ادوات ارتباطی مانند بی سیم و دستگاههای دیگر متعلق به ارتش عربستان در تلعفر کشف کرده اند.

مقامات سعودی پیشتر نیز با انتشار بیانیه ای تحرکات اخیر داعش در عراق را “انقلابی مردمی” خوانده بودند و این در حالی است که مقامات عراقی بارها بر حمایت عربستان از تروریستهای فعال در عراق با استناد به مدارک و اسناد موجود تأکید داشته اند.

در همین حال ” ماجد علی سلیمان” رئیس قبیله “الدلیم العراقیه” در شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق که از چند روز پیش تا کنون در اشغال داعش است، در واکنش به اظهارات اخیر داعش مبنی بر استقبال این قبله از این گروه تروریستی، هر گونه وابستگی و ارتباط  قبیله الدلیم العراقیه را با داعش تکذیب کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا