گوناگون

حفر چاه جدید برای روستاهای جنوب پلدختر معطل تامین اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاکاوند ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات پروژه‌های نیمه تمام شهرستان پلدختر افزود: در خصوص مشکل آلودگی نفتی آب روستاهای جنوب پلدختر در جلسه قبل با حضور استاندار لرستان مقرر شد که استانداری مبلغ سه میلیارد ریال و شرکت نفت مبلغ 10 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب روستایی پرداخت کند و این شرکت نیز سه حلقه چاه را حفر و وارد مدار کند.

وی گفت: تا کنون هنوز هیچ مبلغی نه از سوی استانداری و نه از طرف شرکت نفت به آبفار پرداخت نشده ولی این شرکت یک حلقه چاه را حفر کرده و چاه‌های دوم و سوم نیز به دلیل عدم صدور مجوز از سوی اداره محیط زیست هنوز حفر نشده است.

پیگیری برای رفع مشکل آب روستاهای منطقه زیودار

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل آب روستاهای منطقه زیودار اشاره کرد و افزود: در جلسه با حضور استاندار لرستان مقرر شد شرکت آب و فاضلاب روستایی نسبت به بهسازی و انتقال آب به چشمه دوم کوثر واقع در آزاد راه خرم زال به میزان 20 لیتر در ثانیه اقدام کند و شرکت آب منطقه ای نیز نسبت به گمانه زنی حفر چاه و واگذاری آن به آبفار اقدام کند.

کاکاوند تصریح کرد: تا این تاریخ شرکت آبفار نسبت به عقد قرارداد به پیمانکار اقدام کرده که رفع مشکلات اجتماعی مسیر اجرای این خط انتقال جز وظایف و تعهدات فرمانداری پلدختر است.

وی افزود: در حال حاضر کار اجرایی پروژه تعطیل است و شرکت آب منطقه‌ای نیز هنوز در این راستا اقدامی نکرده است که در صورت حل مشکل اجتماعی و تخصیص اعتبار تا پایان مهر ماه سال جاری از پروژه بهره برداری خواهد شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان لرستان در مورد مشکل آب شرب روستای باباخوارزم نیز گفت: اهالی این روستا در گذشته تمایلی برای زیر پوشش قرار گرفتن شرکت آب و فاضلاب روستایی نداشته اند ولی به دلیل خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش آبدهی چشمه در حال حاضر با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند و در صورت زیر پوشش قرار گرفتن اهالی روستا این شرکت آمادگی آبرسانی به این روستا را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا