گوناگون

حمایت از حقوق مصرف کننده با استانداردسازی محصول معنا می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد فرسادفر امروز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روزجهانی استاندارد که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: اکنون روزهای حساسی را در سازمان استاندارد کشور می گذرانیم و در این چند ماه اخیر فشارهای زیادی بر مسئولان و پرسنل سازمان از سوی مردم و سایر مدیران وارد شده است.

وی عنوان کرد: روغن پالم در محصولات لبنی استفاده می شود و یا خودرویی آتش می گیرد سازمان ملی استاندارد باید جواب بدهد و اکنون نیز بحث تولید برنج های مصنوعی مطرح شده که گویا بازهم ما باید جوابگو باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه انتظار زیادی از سازمان ملی استاندارد کشور دارند، بیان کرد: از این بابت بسیار خرسندیم که مردم از سازمان مطالبه هایی دارند.

معاون توسعه مدیریت و امورحقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: متاسفانه امروزه خیلی از واحدها در زمینه استاندارد از وظایف خود شانه خالی می کنند.

فرسادفر اظهار داشت:  حاکمیت دانش محور و توسعه یافته از چشم اندازهای 1404 سازمان ملی استاندارد ایران است که همواره برنامه و اهداف سازمان در این راستا تدوین و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی حدود 50 سال است که از سیستم کنترل کیفیت بهره مند است، بیان کرد: رویکرد نوین استاندارد اصول پنج گانه ای شامل مدیریت کیفیت، اعتبار بخشی، تحولات آزمایشگاهی و اندازه شناسی و استاندارد سازی است.

وی بر انجام رویکرد جدید حاکمیتی استاندارد سازی محوصل تاکید کرد و ادامه داد: حمایت از حقوق مصرف کننده با استاندارد سازی محصول معنا و تحقق پیدا می کند.

معاون توسعه مدیریت و امورحقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در شرایط فعلی عدم هماهنگی میان ظرف و مظروف از مشکلات سازمان ملی استاندارد کشور است.

فرسادفر عنوان کرد: یکی از راه های گذر از مشکل مذکور نیز اطمینان بخشی مردم در زمینه استفاده از کالاهای ایرانی است.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر محصولات و کالاهای واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد در 14 آزمایشگاه اداره کل و 16 آزمایشگاه همکار استانی  مورد آزمایش قرار می گیرند.

یزدانی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال 1391 نمونه از واحدهای تولیدی، سطح عرضه،صادرات و واردات و طلا جهت آزمون مطابقت با استاندارد یا تعیین ماهیت در آزمایشگاه های استان و حتی خارج استان آزمایش شدند.

وی اظهار داشت: 44 درصد از نمونه های ذکر شده در آزمایشگاه های همکار استانی، 31 درصد در آزمایشگاه های خارج استان و 25 درصد نیز در آزمایشگاه های اداره کل مورد آزمون قرار گرفتند.

در پایان این مراسم مدیران واحدهای تولیدی ومدیران واحد کنترل کیفیت از جمله شرکت بنیاد بتن آذر غرب کردستان، شرکت سیم وکابل اخگر، شرکت نسیم زریبار، صنعت قند، رنگ آلتون، کارخانه سیمان، و کارخانه خورشید زریبار لوح تقدیر و تندیس واحد نمونه استانی را دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا