گوناگون

خارک شیرین و آبدار بوشهر به بازار آمد

81238994 5825709

رحیم خادمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: بیش از 170هزار تن محصول از نخیلات استان بوشهر تولید که بخش عمده آن خرما و رطب و میزان کمتری به صورت خارک برداشت می شود.

وی اضافه کرد: بیش از پنج هزارتن از محصولات نخیلات استان بوشهر به صورت خارک از اواسط تیر برداشت می شود که بخش عمده آن مربوط به شهرستان دشتستان است.

خادمی از شیخ عالی، قندی، برهی، بریمی، مکتیب، حاج باقری و محبوبی به عنوان انواع خارک با رنگ های قرمز و زرد در استان بوشهر نام برد.

وی ادامه داد: مرحله دوم برداشت محصول نخیلات استان بوشهر به صورت رطب است که از ماه مرداد آغاز می شود.

خادمی گفت: رطب از نوع کبکاب از کیفیت ممتازی برخوردار است و از لحاظ تازه خوری بهترین نوع این محصول در کشور مربوط به استان بوشهر است. وی اظهارکرد: بیش از 20هزار تن محصول نخیلات استان بوشهر به صورت رطب برداشت و وارد بازار می شود که به دلیل طعم خوب و رنگ روشن علاقه مندان زیادی دارد.

رییس بخش تحقیقات خرما و میوه های گرمسیری استان بوشهر بیان کرد: بازار خارک و رطب علاوه بر شهرستان های استان بوشهر در بیشتر استانهای کشور رونق خوبی دارد.

وی افزود: همچنین رطب در طول سال مورد مصرف قرار می گیرد در صورتی که به دلیل پوست نازک و احتمال فاسد شدن در دمای زیر صفر نگهداری می شود. ک/3

7213/539

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا